16
Nov
16

Ne trebuie niste muzee

MUZEUL ANTIPA - MODERNIZARE

Vorbeam cu un prieten, ca peste tot in fostul pact de la Varshovia exista muzee ale comunismului, si la noi nu e, si ar fi bun: Ca mosii ar zice: “Maica ce bine se traia pe vremea ailalta!” si astia tineri ar zice: “Ce nasol, comunistii nu-i lasau pe astia sa aiba telefon fara fir!”

Asa ca m-am gandit un pic, am mai baut o bere, si desi imi cam vine sa vomit, si am cautat pe Google “mozuee” si n-am gasit nici o poza, am ajuns la concluzia ca noua ne-ar mai trebui doua muzee: “Muzeul prieteniei romano-sovietice” si “Muzeul prieteniei romano-naziste”!

Situ ce o sa ziceti, ca nu toata lumea a tinut cu sovieticii, si nu toata lumea a tinut cu nazistii, poate chiar doar o minoritate. Dar asta nu e o problema, e o chestie de nisa, nu e ca si cum la muzeul de istorie s-ar duce toti imbecilii. De fapt, pe la muzee e gol, desi costa 5 lei. Am fost cu un prieten la Muzeul Armatei, si s-a plictisit teribil! Aparent, eu, desi era a 3-a oara cand mergeam acolo, am pierdut mult timp chiar uitandu-ma la exponate, in mod inutil, fara sa fut nimic.

La muzeul comunismului ar putea fi chiar o fresca cu preafericitul Microfonie, sau cum il chema, in timp ce toarna el patriotic tot ce au zis babele de Pasti. Asta asa, ca sa-i oftic pe crestinoizi, pentru ca oricum au renuntat la jumatate de intelect, la schimb cu o carte proasta, deci merita.

Muzeele astea doua, asa de nevizitate cum ar fi, dar mult mai vizitate decat celelalte oricum, ar aduce asa o oaza de liniste in tot rahatul asta revolutionar, in care toata lumea vrea sa ne futa, si noi rezistam eroic, futandu-ne cu altcineva.

Chiar nu vad de ce nu exista aceste 2 minunate institutii de cultura? Nu e ca si cum nu ne-ar fi ajutat si unii si altii sa facem niste chestii. Adica, pula mea, e misto si asta cu dacii, si getii, si romanii, dar copilu de 6 ani o sa te intrebe: “Bai coae, dar de 2000 de ani incoace noi n-am mai facut nimic, sau ce?”

Cum ziceam si-n articolul anterior, ala despre chelie, sunt lucruri pe care le-am facut, ne-au placut, si acum ne prefacem ca a fost altcineva, si ca nu ne-a dus la Sinaia, si ca nu ne-a dat doua sticle de vin gratis, si ca nu ne-a futut, sau poate nu ne-a futut, ca nu mai tinem minte, dar ne-a placut oricum, si oricum povestim la nepoti, ca altceva nu e.

Eu unul sunt pentru imbratisarea istoriei, si a cheliei, si a tot ce ai. E stupid invers, copilaresc si prostesc. Ai o istorie, care e cum e, ai o chelie care e cum e, par pe spate, pula mica, scuipi cand vorbesti, la un moment dat iti dai seama ca nu trece cu nici un antrenament si o accepti. Care e alternativa? Sinuciderea, sau sa fii ca aia fara dinti in gura care vorbesc din varful buzelor pentru ca n-o sa se prinda nimeni! Hai sa fim seriosi, radeti fratilor cu toata gura, ca dintii aia nu cresc la loc!

Plus ca na, ai o varsta, citesti a cincea oara seria Cavalerii Pardaillan, de fapt de un infinit de ori, ca asta e cea mai buna carte inventata de om, daca nu cumva de Alah, dar printre ele mai bagi si un Mein Kampf, mai bagi si Mica Carte Rosie, mai bagi si un Das Kapital, asa ca sa nu te plictisesti. Banuiesc ca poti sa citesti si cartile lui Iliescu, dar nu le recomand, ca scriitorul n-a demonstrat nimic in viata, in afara de faptul ca nu mai moare, dar nu cred ca scrie in carte. Una peste alta vezi ca nu e ca-n filme, sunt lucruri bune si proaste in toate, nu sunt alb si negru, dar 3D, ca la Hollywood, dar sunt chestii din care inveti, daca poti.

 

1 Response to “Ne trebuie niste muzee”


  1. 1 Crisa
    November 19, 2016 at 10:40 PM

    se spune că…nimic nu e ca în filme ..
    interesant ..mi-a plăcut ce am citit 🙂


M-a strafulgerat o idee

