05
Apr
16

Secretul politetii!

flick

Si eu eram un om “mai putin decat politicos”, ca sa folosesc o expresie elevata, pentru ca mi se parea injositor si inutil sa-mi fortez manierismul cu tot felul de handicapati mintali, subumani si connationali. “De ce sa ma chinui eu sa fiu politicos cu unul care nici daca ar fi uman n-are intelectul sau nivelul de civilizatie ca sa-mi aprecieze gestul?”

Asta din cauza ca nu stiam “SECRETUL POLITETII!” In exclusivitate pe cel mai tare blog anonim din Romania!

Apoi am citi o carte de Sven Hassel, si era acolo un pasaj cu niste baieti frumosi si bine crescuti, care invitau o batrana doamna foarte politicos la sectia de politie pentru niste declaratii. Toata scena era de o politete de neinteles pentru un om normal. La sfarsit batrana doamna sfarseste executata pentru subminarea securitatii de stat, pentru ca nu e normal ca orice hoasca analfabeta sa insulte liderul unei natiuni, chiar daca afirma ca s-a referit la vecinul Adolf, care ii ciordise pensia sau ceva! Stim cu totii cat de diabolice sunt babele!

Si asa am realizat, pai daca baetii astia, care se confrunta cu asemenea elemente diversive, pot sa fie inca politicosi, pai pot si eu!

Si de atunci inainte nu m-am mai simtit inferior cand am fost politicos!

“Buna ziua stimata doamna!”
“Sper ca nu esti si dumneata Basist ca vecinul!”
“O zi buna in continuare!” (De eliminat cat mai curand pentru linistea planetei)

“Salut domnul sef! Cum va mai merge!”
“Sunt suparat, ca am oprit si eu 1 minut pe linia de tramvai sa coboare nevasta si copilul si m-au amendat muistii de politisti!”
“Da, pe cuvant, ce muisti!” (Accident tragic pe linia de tramvai cu proxima ocazie, cu regret, pentru beneficiul speciei umane)

Nu stiu cum sa zic, dar politetea a devenit ceva atat de natural pentru mine, incat de multe ori ma tem sa nu exagerez. Dar functioneaza, pe cuvant.

Ma rog, mai e si metoda japoneza, in care esti politicos din respect pentru tine, nu pentru vita de langa tine, dar aia e inventata de niste feudali imbecili, asa ca n-o adopt, desi are sens, banuiesc.

Asa ca fiti politicosi, planificati cu atentie “coincidenta”, si toata lumea va fi mult mai civilizata.

2 Responses to “Secretul politetii!”


  1. April 13, 2016 at 10:04 PM

    :)))
    Chiar azi îmi zicea un tip ce studiază norvegiana că nu poate să nu observe diferențele enorme dintre exprimările (în scris) ale noastre și cele din limbile astea mai nordice. Aparent, oamenii ăștia când au de comunicat ceva, exprimă direct, fără acei „conectori” și fără atâtea amar de introduceri – cum facem noi, din politețe.

    Dacă ai văzut filmul The Office, cu șeful ăla al lor…. Pff, uite :))

    „If you could just go ahead and make sure you do that from now on…” :))

    Cred că politețea își are totuși rolul ei, devine însă de multe ori un obstacol în comunicare, în loc să o faciliteze. Ne abținem să spunem unele lucruri poate inconfortabile pentru alții, pe motiv că nu-i politicos. Iar asta generează niște conflicte mocnite, care stau să izbucnească oricum. Ar trebui să ne învețe societatea asta să fim asertivi, nu politicoși 🙂 Știi tu, pentru a evita „coincidențele” alea 😛

    • April 13, 2016 at 10:32 PM

      E o intreaga discutie cu diferentele culturale, interesanta de altfel, si de care m-am mai lovit, nu e totusi rocket science.
      Mi-e politetea asta americana, imi face greata, e de o pasiv-agresivitate iesita din comun, as zice “slave talk” direct, sclavi care vorbesc cu sclavi adica.
      Eu nu ma refeream la politete ca o metoda de a scapa din conflicte, ma refeream la politetea aia germana sau englezeasca in care ti se spune in acelasi timp si politicos si clar ca esti un imbecil.
      Ceva mai apropiat de asta, desi n-am nici un respect pentru Tatcher:


M-a strafulgerat o idee

