08
Feb
16

Brusli vs Salvamontista

Apare eterna discutie: “De ce n-a sarit nimeni sa o apere pe biata fata?”

Si Eftimie si Dorin Lazar doi oameni care scriu mult mai frumos, si mai interesant ca mine, trateaza problema in acelasi fel: “E mai sanatos sa nu te bagi!”. Sa fugi, whatever, vechiul proverb cu “capul plecat …”, etc.

In esenta le dau dreptate, si sunt convins ca majoritatea romanilor sunt de aceeasi parere (romanii care n-au cutitu’ la ei, evident), d-aia n-am nimic cu ei, i-am citat doar ca exemplu.

Iar eu cand am o dilema, aplic o tehnica imbatabila: “E majoritatea romanilor de acord cu ceva?” atunci aia e varianta gresita!

Pentru tine individual e mai sigur sa nu te bagi. Ma rog, aici intervin niste chestii genetice, ca barbatul are rol de protector la specia umana, si cand pleci cu coada intre picioare de la o altercatie nu esti mandru ca ai dezamorsat in mod inteligent situatia, retragandu-te strategic dupa 2 palme, ci te simti un pic cam prost si neadecvat. Dar hei, nu mai suntem animale, putem face lucruri impotriva originii noastre, de aceea ne cacam la toaleta la ore fixe.

Cat de “mai sigur” e, n-as putea sa zic, ca-am gasit o statistica asa la prima cautare pe internet, sa vad care e raportul dintre cazurile de vatamare corporala usoara si aia grava. Ca daca e de 1 la 1000 e aproape la fel de sigur sa te bati cu toata lumea cum e sa mananci inghetata toamna.

Pe langa treaba cu siguranta mai trebuie luat in calcul si cat iti influenteaza lasitatea standardul de viata? Ocolesti o strada, astepti de fiecare data pe cineva sa te insoteasca pe o anumita alee, nu mai iesi din casa, ai cosmaruri noaptea? Dar asta e la latitudinea fiecaruia, ce doare mai rau, o vanataie sau sa ocolesti 500 de metrii in fiecare zi ca sa ajungi la liceu.

Pentru societate in schimb atitudinea asta de “predare neconditionata” mi se pare foarte nasoala. Practic toata lumea isi da seama ca daca la fiecare situatie de gen s-ar ridica 10 insi, nu cu pumnu, macar cu gura, lucrurile ar sta cu totul diferit. Explicatiile pentru situatia asta sunt de domeniul oamenilor de stiinta, asa ca nu ma bag. Eu doar observ ca suntem aparati de americani, am stat 50 de ani in comunism fara un zvac si luam bataie pe strada fara sa ne ajute nimeni. Chestiile astea nu pot fi bune.

Dar iara am aberat, cand de fapt voiam sa vorbesc despre altceva.

Ce facem cand suntem amenintati fizic de cineva?

Facem cele mai tampite lucruri posibile! Suntem cuprinsi de frica si luam niste decizii prostesti. Din pacate, spre deosebire de animale, societatea ne-a invatat ca fuga e rusinoasa si ca violenta nu e o solutie, asa ca reactia omului la frica e inutila, ba chiar lucreaza activ impotriva noastra, la fel ca fortele reactionare.

Asa ca il amenintam pe ala care ne-a batut ca-l gasim noi maine, desi stim ca n-avem cu cine, si luam si mai rau bataie, dar macar ne pastram un pic de mandrie. Sau poate il rugam sa se calmeze si sa nu ne mai bata, ca ne-a batut destul, lucru care este destul de gay. Sau ne tiram cu picioarele tremurande si apoi discutam intre noi 5 ca daca se lua si de noi il calcam in picioare. Mai apoi ne vaitam ca nimeni nu a sarit pentru noi, ca statul nu ne protejeaza, si ca animalele umane si/sau emigrantii ne-au invadat tara si noi nu putem face nimic.

Cum facem sa nu mai fim niste papagali cand suntem amenintati fizic de cineva?

Prin antrenament: 1000 de flotari viermi lasi ce sunteti!!! Comentati??? Inca o mie! O mie de milioane, HAhahhHAAAA!!!

Hai ca am glumit, ma refer la antrenament psihic, nu fizic. Desi nici ala fizic nu strica.

Practic este extrem de stupid sa crezi ca la frica o sa reactionezi bine. Cu cat realizezi mai repede ca la frica reactionezi prost, cu atat o sa ai mai putine sechele. De ce am facut aia, de ce am fost las, de ce nu m-am bagat, de ce am facut nu stiu ce alta tampenie? De frica! Get over it, you yellow piece of shit!!!

Asa ca antrenamentul, ca orice antrenament, il faci tu acasa cand nu iti cara nimeni pumni in bot. Si stai si cugeti, fiecare dupa posibilitati, si ma rog, dupa cat de interesat esti de subiect, si studiezi daca vrei: cat de periculos e sa te bati, cati oameni au cutit la ei, cati oameni iti sar pe cap dupa ce te-au facut knockout, cat de mare esti, cat de karatist esti, si la final iei o decizie:

“Eu la urmatoarea altercatie o sa fug!” sau “Eu daca se ia de nevasta-mea caut prima piatra de pavaj si i-o sparg in dinti!” sau “Daca se uita un pletos la mine il pocnesc!” sau “Daca se ia de prieteni sar la bataie, dar nu sar la bataie pentru straini!”, etc.

Si apoi tii cu dintii de decizia ta! Probabil ca n-o sa devii mare alergator, sau Brusli, in functie de ce ai ales, de la primul conflict, dar o sa ai macar un plan, o sansa sa faci ce chiar vrei sa faci, si nu ce-ti dicteaza un hormon dereglat! Nu-ti iese din prima? Nu-i problema, nici Tyson nu era campion dupa primul meci in ring. Te perfectionezi in timp! Sau, daca vrei, si vezi ca decizia initiala a fost proasta, iei alta decizie, nu e problema, omul evolueaza. Numai sa te tii de ea.

Eu cred ca cu antrenamentul asta viata Dvs va deveni mult mai fericita!

P.S.1 (Fun fact!!! Nici la box antrenamentul nu se face cand iti iei pumni in gura, tot ce faci in ring ai invatat dinainte, in ring doar le testezi si mai aduci cate o imbunatatire, pe ici pe colo, dar nu te uiti la ala ca boul si zici: “Ce-o fi o fi, oi face eu ceva cand da in mine!”)

P.S.2 “De ce n-a sarit nimeni sa o apere pe fata aia?” Pentru ca romanii sunt o adunatura de lasi si nu merita sa sari pentru ei. Ca daca-l omori p-ala si ajungi la puscarie victima initiala n-o sa depuna marturie la proces, ca are copii mici si ii e frica sa nu-i omoare interlopii. Pe cand tu esti un prost pe care nu-l lasa inima sa omoare oameni cu copii mici.

P.S.3 “De ce n-ar trebui sa lovesti o femeie?” Citez: “the average German man has a grip strength more powerful than the majority of the woman’s Olympic level fencing team”

11 Responses to “Brusli vs Salvamontista”


  1. February 8, 2016 at 7:03 PM

    Mi se pare corect ce zici. Antrenament, pregătire pentru așa ceva, pregătire din timp. Eu nu am așa ceva – și de-aia nu mă bag. 🙂

    • February 8, 2016 at 7:09 PM

      Cum ziceam, e la latitudinea fiecaruia, eu probabil sunt mai fricos, inclinat sau afectat de violenta, decat altii, asa ca m-am gandit un pic la subiect in vremurile mai tulburi prin care imi luam bataie. 🙂

      • February 8, 2016 at 7:14 PM

        Da, corect. Înțeleg ce zici pentru că vin și eu dintr-un cartier rău în care care dă primul câștigă. Trebuie să am un motiv foarte puternic ca să mă iau la bătaie cu oameni ca ăla. Dar foarte foarte puternic.

        • February 8, 2016 at 7:32 PM

          Pai nici eu n-am zis ca m-as lua cu el la bataie, desi, la naiba, m-as simti foarte mandru de mine daca as reusi sa-l calc in picioare. Fara dinti, si de la arest, dar mandru ca unguru independent! 🙂
          Ideea era ca situatia fetei si inactivitatea celor din jur chiar nu e un lucru OK, oricum ai lua-o. Ca putem sau nu sa schimbam ceva, e problematic, dar cred ca macar la atitudine merita lucrat un pic.
          Ma rog, am si eu pasaricile mele, non-combativitatea romanului (inclusiv eu) fiind una din ele.
          Oricum merci ca-mi onorezi blogul obscur si pe cale de disparitie cu prezenta, chiar ti-am citit multe articole si ai intrat in “lista restransa” 🙂

  2. February 11, 2016 at 6:22 PM

    Băi nene, dară țiganu’ cum face de-și adună tot neamul dacă e vorba de cafteală? Și nu zic de țiganu’ ăla interlop, ci de ăla vai de mama lui. Că mamaie 2 are la ea în sat niște țigani, dacă îl iei pe unul la cafteală pe stradă apar de dracu’ știe unde încă fro 10.

    Altfel, PS-ul ăla cu nemțălăi: master race în acțiune.

  3. February 16, 2016 at 11:32 PM

    Ești mai în siguranță noaptea pe o stradă pustie decât într-un bar plin de oameni/bărbați. De altfel, oamenii ăia de știință au și ajuns la concluzia că îți scad șansele de a-ți sări cineva în ajutor pe măsură ce sunt tot mai mulți oameni prezenți.Dacă-i doar încă unul prezent, poate mai ai vreo șansă să te ajute, dacă-s mai mulți, nah. Difuzia responsabilității.
    Bine, am înțeles că aici era vorba de marele interlop și situația e mai complicată, întotdeauna e mai complicată. Nu știu alții / alte femei, dar eu am decis că dacă mă agresează careva, îi bag degetele în ochi pe funcția de mixer. Să fie omletă, zic. Și în partea inferioară a corpului.
    Și da, îți trebuie antrenament psihic în primul rând. Nu știu fizic dacă ar fi posibil să fac omleta asta, dar am și plan B, C, D, în funcție de posibilități, oportunități și gravitația situației. În schimb, e greu să ajungi în punctul ăla, să știi că dacă trebuie, asta ai de făcut și să iei decizia că o să faci asta, ignorând aprecierea pe care o ai față de orice ființă vie și dorința ta generală de a nu face rău și alte idei frumoase care le permit altora să te rănească.

    • February 17, 2016 at 11:55 PM

      Cred ca pe undeva treaba asta cu respectul pentru restul bipezilor a ajuns cam departe. Probabil d-aia toata lumea e nerabdatoare sa mai vina un razboi mondial, ca a devenit mega jenant cat de mult ne iubim unii pe altii.

    • September 2, 2016 at 4:34 AM

      “De altfel, oamenii ăia de știință au și ajuns la concluzia că îți scad șansele de a-ți sări cineva în ajutor pe măsură ce sunt tot mai mulți oameni prezenți.Dacă-i doar încă unul prezent, poate mai ai vreo șansă să te ajute, dacă-s mai mulți, nah. Difuzia responsabilității.”

      Ai vazut ca s-a meritat sa faci Psihologia?


M-a strafulgerat o idee

