27
Nov
15

Evolutia romanilor

Cumva romanii au reusit sa supravietuiasca fara a-si dezvolta in nici un fel gena de “bun simt”. De fapt nici nu stiu cum de exista in limba romana cuvantul asta, probabil daca o sa caut in DEX gasesc ca vreu general neamt a impuscat la academicieni pana au fost de acord sa introduca acest concept extraterestru.

Am prins odata un cutremur, si, ca orice om normal, si recunosc, mai fricos poate decat normal, am fugit instant langa prima grinda: “Frica pazaste pepenii”, si alte dictoane comuninste. Nu pot sa va povestesc cat s-a ras de mine, 1 luna intreaga, si dupa aia, mare amuzament!

Cred ca si in Colectiv a fost la fel! Sigur au existat vreo 10 romani care au vrut sa se tireze, si vreo 50 de prieteni care i-au luat la pula: “Ce faci bai pula, te-ai speriat de la un artiflic! Cat de labagiu esti!”. Si jumatate nici macar n-au avut curaj sa fuga, gandindu-se la cate mistouri o sa-si ia a doua zi.

Au scapat probabil, si au murit probabil, si oameni din prima categorie, si oameni din a doua. Un lucru e sigur, n-au invatat nimic, pentru ca gena aia nu exista. O sa faca aceeasi bravada de oameni frustrati si la urmatoarea criza.

Revenind la bun simt, legea extraterestra care zice ca n-ai voie sa-ti faci firma daca cladirea cade pe tine.

Eu si cu Gogu vrem sa ne facem firma, si n-avem bani, pentru ca suntem romani prosti, si Gogu zice: “Am gasit eu locatie, in centrul vechi, mega vad, doar 5000 de euroi pe luna, din 1845, langa casa aia ruinata!” Si eu zic: “Ba da poate n-ar fi bine, eu m-as sinucide daca mi-ar muri 50 de clienti printre daramaturi, pentru ca am fost eu un mare muist!”. Si Gogu zice: “Ba da fricos mai esti, daca n-a cazut pana acum, nu cade nici de-acum in colo! An eu un baiat la primarie care ne da aprobare, si cumva asta va face ca sa nu mai fim niste ucigasi muisti, ci niste ucigasi cu actele in regula! Plus ca n-avem mai multi bani, deci nu e vina noastra daca mor oameni!”

Si pe un roman, si pe un om normal, daca ii intrebi cand sunt in carciuma: “Ba oameni, credeti ca carciuma asta are aprobare de functionare, si ca nu luati foc si ca nu cade pe voi?”, ambii o sa zica: “Da!”

Numai ca daca il iei dupa aia deoparte pe roman si-l intrebi: “Ba da carciuma ta are aprobare, si nu arde nimeni in ea si nu pica?”, o sa zica: “Nu!” “Pai si de ce crezi ca asta are?” “Pai ca eu am avut un baiat care mi-a facut actele pe naspa, si pe nea Gigel care mi-a dat cu glet pe langa stalpul de rezistenta, si mi-a zis ca e mai rezistenta lucrarea decat piramidele, ca eu sunt smecher! EU sunt cel mai tare, astialati nu e!”

Pentru ca romanul nu s-a nascut poet, s-a nascut smecher. De murit tot prost a murit, dar asta e vina lui Darwin, ca nu le-a dat gena…

 

1 Response to “Evolutia romanilor”


  1. November 28, 2015 at 6:50 PM

    Foarte corect ai punctat, în România inteligența sau prudența înțeleaptă e considerată o formă de frică, o lipsă de curaj. Totuși, românii au fost educați să nu le fie frică de nimic și să râdă de cei cărora le e frică, dar au și murit pe capete în cele mai tâmpite incidente.


M-a strafulgerat o idee

