14
Jul
14

crima cu premeditare

i-shot-2-kills

 

Ma gandeam, pe drum de la piatza, care e treaba cu crima cu premeditare, si de ce e pedepsita mai grav.

Evident nu vorbim aici de “armata” Israeliana si tricoul lor preferat, din poza, vorbim de oameni normali, care isi omoara nevasta, sau vecinul, sau un coleg de servici, nu de genocid organizat, si de altfel nepedepsit, sau chiar aclamat. Cumva mi-a venit ideea sa pun poza asta la articol, desi n-are mare legatura, dati-ma in judecata.

Revenind la subiect, eu vad lucrurile asa: Mai degraba as vrea sa incerce sa ma omoare vecinul, sau mama, sau frate-miu, decat un dobitoc de care m-am luat ca da manelele prea tare. De ce? Pai as avea si eu o sansa sa scap. As putea observa ca mama pune mai multa cianura in ceai ca de obicei, sau ca vecinul si-a comandat 20 de topoare de la chinezi, sau ca frati-miu se uita suspect la portofelul meu. Asa cu un necunoscut, caruia nu i-ai facut nimic deosebit, surpriza e mult mai mare.

In familie e ok sa-ti omori rudele. In zeci de ani de convietuire v-ati facut voi unul altuia ceva, motive exista. Adica, ceva motive exista, mai bune decat nimic, iar in cazul unor anumiti oameni exista o caruta de motive, de te gandesti daca n-ar fi mai bine sa fie legalizat patri-frati-mami-iubi-cidul.

Pe cand crimele astea aleatoare n-au nici o scuza. Practic te iei si tu de niste baieti intr-o carciuma, cu ideea ca iese cu niste injuraturi ceva, sau maxim cu niste pumni in bot, si te trezesti impuscat in testicule de lunetisti cu probleme psihice.

Din punct de vedere al binelui social situatia este complet pe dos. Este pus semnul egal (de fapt nu egal, chiar inegal pe invers) intre un pericol public, suferind de incontinenta criminala, care ii da unuia cu toporul in cap pentru ca i-a injurat vaca, si unul care isi omoara nevasta pentru ca nu o mai suporta!

Poate nu sunteti de acord cu mine, asa ca o sa va pun o intrebare: Credeti ca dobitocul care si-a despicat prietenul cu toporul la betie are mai putine sanse sa omoare pe altcineva, decat are ala care si-a omorat nevasta sa gaseasca alta de care sa se indragosteasca, sa o ia de nevasta, sa-l innebuneasca din nou si sa o omoare si pe aia?

 

 

Advertisements

10 Responses to “crima cu premeditare”


  1. July 15, 2014 at 2:11 PM

    Nu ai dreptate. pentru ca 1- Premeditarea este circumstanta agravantă a infracţiunii de omor calificat deoarece presupune luarea hotărârii de a ucide victima cu un oarecare timp înainte si indica astfel voinţa fermă de a suprima viaţa victimei adica chibzuire anticipata asupra faptei, o deliberare anterioara, persistare asupra hotararii, cat si exteriorizarea ei, concretizarea ei prin acte de pregatire a savarsirii faptei, cum ar fi: obtinerea de informatii, procurarea de mijloace, pandirea victimei, atragerea ei intr-o cursa, cautarea de complici etc si
    2- statistic vorbind sansa de recidiva este muuuult peste 50% la orice infractiune comisa cu premesitare fata de cele din culpa.
    Vis-a-vis de exemplul tau din final este ceva logic in ceea ce spui si tocmai de aceea legiuitorul a stabilit ca omorul savarsit asupra sotului sau a rudei apropiate este omor calificat chiar daca NU a fost savarsit cu premeditare.

    • July 15, 2014 at 2:47 PM

      Bla, bla, bla. No habla legalese!
      Vreau sa vad si eu statistica aia ca sunt curios. In alta ordine de idei, orice lege care il discrimineaza pe ala care gandeste in favoarea aluia care nu gandeste ar trebui sa fie nula din principiu.

  2. July 15, 2014 at 3:04 PM

    Statistica de care vorbim nu apare pe o coala sub forma de “din 5 infractori anual 3 sunt recidivisti ” ca s-o poti vedea tu acum ci este cuprinsa in zeci de studii complexe realiazate de psihologi, criminalisti si teoreticieni de drept. Pe baza acelor studii au luat nastere ceea ce se numeste circumstanta agravant si atenuanta iar premeditarea nu este altceva decat o circumstanta de ordin psihologic. Cand e vorba de crima nu se rezuma la gandit-negandit ci sunt zeci si sute de aspecte sensibile. De exemplu ala caruia “i-ai injurat vaca” poate beneficia de circumstanta provocarii. Sper ca nu o iei personal, e doar o dezbatere in care mi-am permis sa am o parere pertinenta.

    • July 15, 2014 at 7:16 PM

      Nu iau nimic personal, d-aia o sa te ucid nepremeditat! :))
      Nu ma conving argumentele tale. Ar fi fost interesant de vazut un studiu pe cazuri reale, pentru ca fiecare breasla de pe planeta asta are tot felul de teorii acceptate, si complet gresite.
      Nu zic ca n-ai dreptate, poate e ceva ce-mi scapa, dar, mie unul, logic, mi se pare ca omul care are puterea sa se controleze suficient pentru a premedita, este mult mai putin predispus sa recidiveze, fata de unul care pur si simplu nu se poate controla. Cum ziceam, e posibil ca actiunea de premeditare sa iti deconecteze definitiv niste circuite de protectie si acest lucru sa te faca sa vrei sa-ti rezolvi toate problemele prin crima, lucru de altfel foarte practic.
      Oricum starea actuala de fapt, ma tem ca n-are nici o legatura cu rata de recidivism, ci este justificata doar de considerente practice. Este mult mai greu sa-l prinzi pe unul care premediteaza si d-aia pedeapsa este mai mare, in scop de descurajare.

      • July 16, 2014 at 3:27 PM

        nop ! din experienta mea prin tribunale nu am vazut (eu personal) decat un caz in care Gogu s-a enervat pe vecin ca i-a furat o gaina si i-a dat in cap apoi eliberat fiind s-a enervat si pe tanti de la paine si i-a dat in cap. In schimb am vadut zeci de ucigasi sau violatori care au ucis din nou si din nou pentru acelasi motiv si in acelasi fel.

          • July 17, 2014 at 2:18 PM

            mobilul cel mai des intalnit pentru omor este folosul material in diverse forme. apoi vine razbunarea. Bine, daca ma intrebi pe mine sunt de parere ca sunt dezaxati grav cu totii indiferent daca legal au sau nu discernamant. Nici un om in toate mintile lui nu omoara sau violeaza din nici un motiv. Cu sau fara premeditare eu i-as schingiui ca in evul mediu de la un capat la altul.

          • July 17, 2014 at 4:20 PM

            Acum m-am prins ce faceai tu la tribunal!!!
            Tu esti calaul! :))

  3. July 15, 2014 at 4:50 PM

    Aceste tricoaie ne doare! Aoleu, si eu care am postat azi ceva amenintare fosta iubire. Iese cu premeditare sa moara leu lu eu.


M-a strafulgerat o idee

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: