23
Apr
14

Omul tinde spre plictiseala

Iara a fost pastele. E al 35 lea pasti pe care il traiesc, si macar vreo 25 le tin minte. Urmeaza craciunul, anul nou si alte rahaturi care se intampla fara greseala an de an.

Dai drumul la un televizor si vezi fix aceleasi tampenii pe care le-ai mai vazut de 25 de ori: Un popa recita aceleasi tamplenii de acum 2000 de ani, niste vedete anonime mananca miel si gatesc in rochii de seara de 200 de euro, afirmand ca sunt de 2000 de euro, lumea este avertizata inca o data sa nu manance mult, sa nu bea si sa conduca si alte ineptii. An de an fix aceleasi emisiuni, de cele mai multe ori cu aceeasi oameni, daca poti numi oameni niste organisme care pot mima an de an entuziasmul la fix aceleasi chestii.

Sarbatorile astea sunt un prilej ca sa-ti cobori inteligenta la cel mai mic nivel fara sa te simti vinovat. Toata lumea zice: “Cristos a inviat!”, deci e ok. Lasand la o parte ca nu e nici o dovata ca cristos asta macar a existat, ca sa nu mai zic ca a inviat, dar invie oricum de 2000 de ani, e de bun simt sa fi deja plictisit de cacatul asta. “Cristos a inviat!”, stiu in pula mea ca a inviat, ca imi ziceti timpenia asta de 25 de ani. Am prins aluzia! “Sfintele pasti sa va aduca galeti de tzatze si munti de penisi!” In fiecare an se trimit 10 milioane de mesaje de pasti numai din Romania, pe plan global numarul e mult mai mare, care sunt sansele sa-mi trimiti un mesaj care n-am mai fost trimis de 10.000 de ori? Fucking zero!

Dupa ce ca am intrat in magia sarbatorilor, am mai si iesit la bere cu niste prieteni de-ai lu’ fratimio. Ca prietenii mei au disparut, din motive de personalitate.

Astia erau oameni normali acum o vreme. In ziua de azi, au ajuns pe la 30 de ani, s-au insurat, si au devenit extrem de plicticosi. “Cate ore ai dormit ba azi?” “Doar vreo 5!” Ha, ha, ha, ce ne-am mai distrat! Stii de 10 ani ca omul ala doarme 5 ore la pranz, dar tie tot ti se pare un subiect de discutat! Ce urmeaza? “Azi am vazut o piatra, si e la fel ca acum 2000 de ani, hai sa discutam o ora probleama!”

In copilaria mea comunista, copiii de la bloc citeau carti, se uitau la filme si la desene, si apoi ieseau si comentau cartile respective, discutau, inventau scenarii si variatii, isi imaginau lucruri noi si se distrau. Toti copiii aia au ajuns niste dobitoci care nu pot discuta nimic in afara de servici, cele mai de top 5 stiri, fotbal si pizde.

Asta o fi maturitatea? Sau evolutia? Sa ajungi o fiinta uni, sau maxim bi-dimensionala? Chiar e asa de important cat iti consuma masina? Ce draperii ti-ai luat? Cat costa chilu de gresie? Chiar nu mai exista nici o urma de imaginatie? Asa o sa patesc si eu pe patul de moarte? O sa devin plictisitor si neinteresant? O sa inteleg intr-un final oamenii care traiesc pentru: servici, masina, casa, nevasta, copil si cele 2 saptamani de concediu anual, si nu mai pot percepe nimic altceva in jur?

Sa speram, caci la momentul de fata oamenii chiar ma plictisesc major. Poate inainte sa o mierlesc o sa devin si eu o fiinta “sociala”, a se citi cretina.

 

P.S. Poate ar trebui sa imi fac un club de oameni ne-plictisitori. Cred ca e si asta o varianta.

15 Responses to “Omul tinde spre plictiseala”


  1. 1 Cuvânta
    April 24, 2014 at 12:13 PM

    Ma incearca si pe mine plictiseala crunta si numaratul sarbatorilor, dar stii ce-mi zic?
    Ca mai mult de 89 de Craciunuri nu voi prinde, ele sunt numarate, finite. Si ca frica mea de schimbare e cea care ma face sa nu ma bucur de ce am. Cine ma impiedica sa nu ma bucur?

  2. 4 animal00
    April 24, 2014 at 1:17 PM

    cum ar fi sa iesi la 35 de ani sa zici “bah, halba asta e un vapor, hai sa ne jucam de-a piratii”.

    problema e ca de la o varsta mai apar si discutiile astea. Ce betii ai mai tras. Ce masina ai. Cat iti consuma. Ca ti-ai facut apartamentu.
    Viata batrana nu e usoara.

  3. April 24, 2014 at 2:06 PM

    Mi se pare de bun augur sa te plictisesti. Asta inseamna ca admiti ca ai timp, ca viata e lunga, etc.

  4. April 24, 2014 at 8:35 PM

    Dex, eu nu te-am mai anunțat de nicio înviere!
    Afli tu și singur! Ești băiat mare! Ai 35? Ooo,sunt impresionată!
    Sper că ești plictisit de moarte, că doar așa am șansa unui mic semn de la tine, un semn al plictisului extrem: dați-o afară pe Fee!
    Pupici cu sclipici!

  5. 14 picatura
    April 25, 2014 at 3:19 PM

    veronico, tu ori descoperi ca acum incepe viata, ori n-apuci 40!

  6. April 28, 2014 at 10:19 PM

    Magia sărbătorilor e de Crăciun. De Paşti e lumină 😛
    Nu ştiu ce să zic, eu toată copilăria şi adolescenţa m-am simţit pe dinafară şi inadaptată în grupurile alea de oameni care discutau banalităţi şi atât. Ce am mâncat ieri, ce a zis cutare când alt cutare a intrat pe uşă, cum să nu-ţi mai cadă păru şi, cel mai oribil, un fel de schimb de replici goale. ,,Serios? Du-teee!” ,,Da, serios, ce, nu crezi?” ,,Bine, ahm,. no. Şi?” ,,Hahah hihihi” – Şi toată lumea râde şi tu te simţi cretin că nu pricepi poanta.

    Aparent, se rezolvă problemele astea dacă găseşti oameni mai ne-plictisitori, cum zici tu. Plus, eu cred că oamenii ăia cu care ai fost tu la bere… poate n-ar fi aşa plictisitori, dar cred că au intrat într-un fel de amorţeală. Nu îi mai stimulează nimic – şi aici mă refer la idei noi, la dorinţe noi. Societatea ne învaţă că ăla-i scopul: casa, familie, un job acolo, copii, maşină şi câte-un weekend la o bere. Mulţi ajung acolo şi apoi habar n-au ce ar mai vrea. Li se stinge curiozitatea şi dorinţa de explorare.
    Tu te frustrezi. Ceea ce-i bine, e semn bun. Încă eşti ferit de alunecarea pe drumul plictiselii 🙂


M-a strafulgerat o idee

