12
Mar
14

Legi inteligente

S-a dat o lege care zice ca atunci cand calci un om care traverseaza neregulamentar nu e vina ta.

Legea e minunata, dupa cum am aflat. Chiar unii oameni, nu zic cine, blogeri de succes, se minunau ca dupa ce ai calcat un om se face o ancheta. Mega dubios. Ai calcat un om pe mijlocul strazii, ar trebui sa ti se dea o chitanta si sa pleci acasa, ca n-avea ce cauta acolo.

Acum, fara nici o cunostiinta in domeniu, sper ca legea e mai desteapta decat atat, si ca presupune ca tu conduci regulamentar, si ca treaba se decide la un tribunal, nu la o cafea cu seful de post. Macar atat. Desi am cazul unui om care afirma ca o ruda de a lui a traversat neregulamentar si a fost calcat de unul care mergea cu 100 la ora, si politia zice ca nu e nevoie de nici o ancheta. Inca o data, sper, in ciuda aparentelor, ca undeva exista un factor mai inteligent decat politia care decide daca ai fost omorat regulamentar.

Eu am, in primul rand, o problema filosofica: “Ce parere aveti despre o societate care pune inainte dreptul unui om de a ajunge undeva, fata de dreptul unui om la viata?” De cand pedeapsa pentru traversat neregulamentar e moartea? Eu credeam ca e o amenda ceva.

Dupa aia, am o problema practica. Sunt strazi pe care nu poti merge pe trotuar, pentru ca nu exista trotuare, sau, daca exista, sunt ocupate de masini parcate ilegal. Sau mai exact “ilegal”, in sensul ca e ilegal, dar nimeni nu respecta legea asta, pentru ca politia are alte treburi, iar legile sunt prea multe. Daca eu ca pieton merg pe o strada d-asta, si ma calca unul care merge regulamentar, dar e imbecil, nu e vina lui? E aici traversare neregulamentara? Daca nu, cum poate cadavrul meu sa demonstreze chestia asta?

Alta problema practica, undeva candva, cand mi-am luat eu carnetul, se zicea ca ai voie sa traversezi strada daca nu e nici o trecere de pietoni, dupa ce te-ai asigurat. Acum eu nu inteleg, trebuie sa-mi iau un binoclu sa vad ca nu vine nici un Ferrari cu 200 la ora? Sau sa presupunem ca eu traversez strada, dupa ce m-am asigurat, si soferul de combina da peste mine cu 2 la ora. Cum va demonstra cadavrul meu feliat ca eu m-am uitat in stanga, si-n dreapta si ca combina statea pe loc?

Mai am o problema practica: Oamenii care iau carnetul dau niste teste, din care rezulta ca nu sunt retarzi. Am vazut cu totii cum functioneaza asta, dar macar exista. Ala care trece strada nu da nici un test. Ar fi de bun simt sa dea, dar nu da. Intrebarea mea e: Mai trebuie sa pun frana cand traverseaza retarzii strada? Evident, daca ca am Casco.

Intr-un final, ca sa dam un fast forward la toata situatia asta: “Sunteti de acord ca doar cei care au masina mica sa voteze?”

16 Responses to “Legi inteligente”


  1. March 13, 2014 at 2:37 PM

    Sunt de acord ca doar cei care o au mica sa voteze.

  2. March 13, 2014 at 8:58 PM

    Foarte bine. Jos dictatura pietonilor!

  3. March 13, 2014 at 9:03 PM

    “Intr-un final, ca sa dam un fast forward la toata situatia asta: “Sunteti de acord ca doar cei care au masina mica sa voteze?””

    Dreptul la vot ar trebui limitat la barbati cu proprietati imobiliare/terenuri, care au platit net taxe la stat in ultimii 5 ani si care au trecut un test de civism (educatie politico-sociala).

    • March 14, 2014 at 10:51 AM

      Care e treaba cu terenul, ca nu ma prind? Ai un teren de vanzare?

      • March 14, 2014 at 3:01 PM

        Pai poti arata ca ai proprietati. Daca nu, mortii de foame vor vota cu politicienii care baga mana in buzunarele statului prin ajutoare sociale.

        “A democracy cannot exist as a permanent form of government. It can only exist until the people discover they can vote themselves largess out of the public treasury. From that moment on, the majority always votes for the canidate promising the most benefits from the public treasury, with the result that democracy always collapses over a loose fiscal policy–to be followed by a dictatorship.”
        ― Alexander Fraser Tytler”

        • March 15, 2014 at 12:41 AM

          Foarte interesant. Asta tinand cont de cea mai mare democratie din lume care promoveaza fix interesul personal ca motor al dezvoltarii economice.
          Si restul lumii care sta cu gura cascata sa le pice fericirea din teoria asta.

          • March 15, 2014 at 12:21 PM

            “Cea mai mare democratie” este o REPUBLICA nu o democratie. Lumea foloseste cuvantul “democratie” fara sa stie ce inseamna.
            Interesul personal e bun daca este bazat pe “self-reliance” asa cum a fost conceputa tara ta “preferata” USA. Daca nu erau alde Jefferson, Madison, Franklin inspirati de John Locke si Magna Carta acum in toata lumea amarastenii luau giumege pe spate de la boieri pentru orice comentariu. Trebuiau sa-si vada de treaba mai ales ca au prevazut ca vor veni dupa ei individizi rai intentionati si/sau inepti care sa le perverteasca sistemul construit de ei.
            Cat despre modelul scandinav social-democrat (ar trebui numit modelul mediocritatii) spunem ce au produs tarile scandinave in ultimii 200 ani. ABBA, Niels Bohr, Nobel si Ibrahimovic (care de fapt e bosniac) si cam asta e tot. Plus niste echipe de hockey care mai castiga din cand in cand

          • March 15, 2014 at 7:28 PM

            Tinand cont ca au vreo 5 milioane de locuitori, cu totul, eu zic ca au produs destul. Si ai uitat 2Unlimited, Dr. Alban si Linux. Si Wikileaks. Si Saab.

  4. March 19, 2014 at 4:59 PM

    nu exista omor neanchetat. “Nu patesti nimic” este echivalentul in limbaj de cartier al lui ” daca se constata ca nu se intrunesc circumstantele sau elementele constitutive ale infractiunii x sau nu se poate retina culpa conducatorului auto”. legea respectiva prevede si aspectul ca sofeorul trebuie sa adapteze viteza la conditiile de trafic asa incat sa poata opri in cazuri de urgenta-asta insemnand conditii meteo, cat de aglomerata este zona, daca sunt indicatoare presemnalizate etc.

  5. March 23, 2014 at 1:46 PM

    Cred că zilele acestea este ziua ta, Dex. La mulți ani și toate gândurile mele bune! Mi-ai dăruit zâmbete nenumărate prin tot ce ai scris. Azi îți ofer zâmbetul meu!

  6. 15 picatura
    March 29, 2014 at 4:37 PM

    a mai trecut careva pe la usa lui? ca noi ne radem p-aci… si la ce vecini are, slabe sanse sa-i ia careva pulsu’ in timp util


M-a strafulgerat o idee

