19
Feb
14

Bataie, bataie, dar fara violenta!!!

pufferfish_673_600x450

Lumea merge la sala dintr-o gramada de motive. Femeile pentru cur si tzatze, si barbatii pentru conditie fizica, sau pentru aspect, sau ca sa se simta puternici. Aici vorbim de cei care vor sa se simta puternici. (Da stiu ca si unele femei merg la sala pentru conditie fizica, dar e nesemnificativ.)

Cum iti dai seama ca vrei sa te simti puternic? Pai cand treci la exercitii cu 70-80 de kile, cam vrei sa te simti puternic. Nu e ca si cum in viata de zi cu zi ti-ar folosi la ceva asta, nu-ti zice bunica-ta: “Dechide-mi si mie borcanul asta e 80 de kile!”

D-aia ma gandesc eu ca oamenii astia au o chestie care ai indeamna sa vrea sa fie puternici. Si chestia aia e faptul ca se simt slabi. Si evident ca nu se simt slabi pentru ca nu pot impinge 130 de kile la piept, vezi explicatia cu bunica, se simt slabi pentru ca se simt slabi fata de altii. Acum, e posibil, dar putin probabil, ca tu sa iesi in fata blocului si sa-ti dezvolti un complex de inferioritate pentru ca vecinii tai pot ridica Dacia pe umeri. Dar nu asta e explicatia, explicatia e bataia. Frica de bataie! De “vatamare corporala” ca sa fiu politist.

Frica doar e problema. Vatamarea corporala, fara frica, nu e o problema. Decat daca mori, dar cazurile astea sunt mai rare decat cele cu oameni morti pentru ca au inghitit perne.

Si ca sa scapi de frica de bataie, te apuci sa tragi de fiare, te faci de 120 de kile, ai bratul cat stalpul de telegraf, si nimeni nu se mai ia de tine. Procentul de oameni de 120 de kile care se iau de oameni de 120 de kile e zero. Ca si ala de oameni de 90 de kile care se iau de oameni de 90 de kile. Ca si ala de oameni de 60 de kile…. Ati prins ideea, ma refer la niste oameni care au o frica si au ales metoda ariciului de mare: “Te faci mare si nu te mai mananca rechinul.” Ideea e ca oamenii astia n-au scapat de frica. Ei doar au gasit o metoda sa nu se confrunte cu frica aia.

De ce zic asta?

Pai, intr-un an jumate de cand fac “box” (cu ghilimele intentionat), n-am vazut nici un culturist care sa vrea sa demonstreze ca e puternic. Nu sa vina ca Bruce Lee si sa ceara sa se bata cu Maeestrul. Sa vina si el sa vada cum e sa te bati. Asa intr-un cadru controlat, si fara sa dai tare, si sa se opreasca meciul daca te doare ceva, sau daca iti curge sange din nas, sau daca ti s-a spart un cos, sau daca nu mai poti sa respiri.

Nici unul. Zero. Nada. Zipo. Mai prindem cate unul prin sala care rupe sacul in doua. “Nu vrei sa ramai la o ora de box?” -“Nu, ca am treaba!” Ne mai ameninta cate unul: “Vin si eu de miercuri!” Si miercuri: “Am mancat prea mult, nu pot sa vin acum!” Mai sunt niste baieti care fac Kick-Boxing, dar doar intre ei. Nu a venit nici unul sa vada, asa din curiozitate cum e la noi, atunci cand n-a mai fost loc de Kick-Boxing. De ce? Poate ca te simti mult mai in siguranta intre prieteni, decat intre straini. Poate chiar nu vrei sa vezi cate poate sa te invete un om care a boxat 20 de ani. Acolo in lumea ta mica, tu si cu prietenul tau sunteti cei mai puternici. Si asta va ajunge. Asta ati vrut de fapt. E prea complicat sa te obisnuiesti cu ideea ca intotdeauna exista unul mai puternic ca tine, si ca ala poate sa iti puna violenta in cap oricand, fie ca vrei, fie ca nu vrei.

Cred ca oamenii in general cauta lucruri simple, si clare, si eu sunt cel mai bun exemplu. As da orice pentru un lucru clar, as face orice acrobatii de gandire pentru ca o situatie tulbure sa-mi para clara. Sa o cataloghez, sa o bag intr-un tipar. Dar realitatea nu este niciodata sigura. Poate avea un procent de siguranta, chiar un procent mare, dar niciodata 100%. Asa ca am invatat sa accept ca nu exista cel mai bun, si sa incerc sa ma ridic in ciuda faptului ca n-am nici o sansa sa fiu numarul 1. Iar asta, desi ma sperie, m-a scapat de o gramada de stres. Da, n-o sa fiu niciodata cel mai bun la sex, dar macar o sa lupt pana la ultima tigare!!! Pardon: suflare!!!

 

15 Responses to “Bataie, bataie, dar fara violenta!!!”


  1. 1 Milogul
    February 20, 2014 at 1:36 AM

    Lasa culturistii sa stea la fiarele lor, doar nu iti inchipui ca e vreunul care sa poata controla o forta posibila de 65 kg pe un pumn la sparing. Pe vremuri, cand aveam si eu varsta ta, asa ziceam si noi, culturistii sunt fricosi, daca isi ia pumnul in bot striga dupa mama, pina a aparut unu de ne-a batut cum bate surdu`n clopot, la rand si fara pauza. Nu ne-a lasat alta varianta decat sa probam niste pari pe el afara. :)) glumesc, i-am strans mina, ne-am imbratisat, ne-am intrebat daca mai respira si am luat-o la fuga. Dar asta e atat de demult incat nu mai stiu daca a fost real sau am citit pe undeva.

  2. February 23, 2014 at 2:15 AM

    Deci pe sub mana tu propui sa ne împrietenim cu Tyler Durden?

  3. February 23, 2014 at 9:20 PM

    Deci tu faci “box” sa poti bate culturisti de 120kg. Corect?

  4. 6 animal00
    February 25, 2014 at 5:36 PM

    unde faci box?

  5. 11 eugigi
    March 13, 2014 at 4:39 AM

    Eu cred ca antrenamentul nu este neaparat pentru a-ti potoli frica fata de altii ci mai curand pentru a-ti potoli frica de tine insuti. Frica ca nu o sa fii in stare intr-un anumit moment sa reactionezi puternic si decisiv, frica ca nu o sa-ti poti controla frica, etc. Antrenamentul iti dezvolta increderea in tine insuti, iti creeaza niste reflexe utile (sau cel putin asa imi place sa cred) si iti da sansa sa poti reactiona cu sanse sporite de succes in situatii violente fara alta solutie.
    Citisem la un moment dat o cartulie/curs scrisa de un gagiu din state care a petrecut ceva timp intr-o inchisoare de maxima securitate pe tema luptei cu cutitul. Tipul demoleaza clisee Hollywodiene gen ca il poti dezarma pe unul cu tehnici de karate, explica tehnici , etc. Trei chestii mi s-au parut demne de memorat. Prima: asteapta-te sa fi lovit asa ca atunci cand o sa se intample nu o sa fii surprins. Si a doua: Inchipuie-ti lucruri foarte nasoale facute de atacatori cuiva la care tii sau tie insuti pentru a acumula furie din aia strong si determinare; e singura chestie care probabil o sa te scoata din rahat. A treia: daca vezi un cutit, fugi (daca poti).

  6. April 7, 2014 at 11:04 PM

    E cum zice gigi mai sus. Cel putin in cazul meu, mersul la antrenamente m-a scapat de frica de frica. Mereu mi-a fost teama ca pusa intr-o situatie extrema, frica m-ar paraliza. Odata ce ajungi sa iti cunosti limitele, scapi de astfel de incertitudini. E bine sa stii cat poti sa dai. Si cat nu. Cand sa ripostezi, si cand sa fugi.

    E fain ca inca te tii de box. Eu m-am lenevit 🙂


M-a strafulgerat o idee

