13
Feb
14

+3 la carti

Exista vorba aia care zice ca “Un om ar trebui sa fie in stare sa manance un scutec, sa bata o femeie, sa omoare o rama, sa fenteze un fraier, sa rateze un penalty, sa rada de un tocilar, sa planteze o ceafa de porc, …”, etc, nu mai stiu exact, dar ideea e ca: “specializarea e pentru insecte”! Sau “munca e pentru roboti!”, sau oricum ceva de genul asta.

Si acum, ca va intrebati cum de am ajuns eu asa de destept, o sa va zic, fara sa va cer nici un ban:

“Ba, mancav-as, eu citesc carti!”

Azi mi-am luat 3 carti de la un bosorog. Si nici n-am negociat, ca am eu am o gramada de bani, ca altfel il faceam pe fraier. Dar am zis, na, lasa de la mine, ce daca sunt mai ciumeg ca boso’, nobletea vine tocmai cand nu trebuie sa demonstrezi ca esti mai ciumeg. Cum va ziceam, pare dubios, dar e adevarat, pentru ca e in carti!!!

Spre exemplu, e fabula aia cu Mutu si cu Turcu, cand Mutu se duce la restaurant la Turcu ,si  Turcu nu era acolo, si sclavetele ii cere nota de plata. Si Mutu se oftica, si nu mai trece pe la Turcu, si Turcu cand afla se oftica si el, ca cum a cerut sclavetele bani de la ditamai Mutu! Si aici nu mai stiu ezact cum se termina povestea, dar mi se pare ca morala era: “Daca n-ai bani sa-ti platesti masa, stai in pula noastra acasa!” Sau poate e aia cu “Egalitate, dar nu intre catei”. Nu mai stiu exact, dar e in carti!

Cica lu cineva ii zice tacsu: “Bai coaie, citeste si tu o carte!’, si coaie zice: “Hai bai pula ca citesc, dar ce carte?”, si tacsu zice: “Orice carte, ca mai prost n-are oricum cum sa te faca!”. Asta cred, mai mult ca sigur ca e Kafka, si tacsu, daca nu ma insel, e Michel Zevaco, si sigur nu ma insel.

Desigur, la prima vedere cartile sunt foarte dubioase. Ai vazut ca, daca ai carti in biblioteca, praful creste doar pe langa ele? Ce pana mea e asta? E ciudat! Sau ca-ti mai iei cate o carte imprumut si are urme de ulei, de cafea, fire de par pubian, unghii, urme de bale, ca a adormit careva pe ea, si pui mana pe ea, stai cu ea langa nas si nu mori de septicemie! Va zic, e ceva diavolesc la mijloc! Daca erau atatea chestii pe capacul de la WC ramaneam sigur gravid de SIDA.

Lasand la o parte caractetul clar diabolic si inexplicabil al cartilor, si aici nu ma refer doar la continut, cartile sunt bune.

Spre exemplu te apara de praf! Daca iti umplii toata casa de carti, nu mai exista praf! In plus am auzit ca sunt femei care nu se fut cu tine daca n-ai carti! Nu pot sa confirm, o sa confirm cand o sa citesc mai multe femei decat cate carti am futut. Pana atunci nu ma pronunt. Apoi, poti sa faci muschi cu carti! Iti cumperi 20 de carti, le bagi intr-un rucsac si alergi 30 de kilometrii, si ai facut muschi. Bonus, daca le si termini de citit pana la final!

Cred ca de fapt, ce am vrut sa zic e “Old number 7”, de Alexandre Dumas, fiica.

 

30 Responses to “+3 la carti”


  1. February 17, 2014 at 5:44 PM

    Ba Dexule, sa stii ca rasul de tocilari e benefic pentru sanatate. Sa nu zici ca tu ai fost tocilar. Intr-o alta ordine de idei, eu am ajuns la concluzia ca VIRGULA cartile chiar e dubioase dar daca nu deschizi biblioteca nu se pune praf pe ele. Oricum, chiar nu m-am gandit ca poti face muschi cu ele. E geniala ideea. Recomanzi aminte carti pentru asa ceva sau oricare e buna? Conteaza doar greutatea sau si altceva?

  2. February 18, 2014 at 9:19 PM

    Si cand te gandesti ca nu doar ca nu luam vreo boala de la ele, dar ne mai si place mirosul ala de carti vechi – adica fix alea care au fost cel mai plimbate din mana in mana (si / sau alte parti corporale) 😛

    Oricum, nu stiu daca m-au facut cartile mai desteapta, citesc cam din aceleasi motive pentru care ma uit la filme si seriale. Ce carti ti-ai luat de la nenea bosorog?

    • February 18, 2014 at 9:31 PM

      In ultima vreme citesc in mare parte SF-uri. Mi-ma luat ceva Asimov, si doua Nemira pe care nu le stiu. Ideea e ca mi-era un pic mila de mosh, lucru care la un comunist convins ca mine n-ar trebui sa se intample, dar promit ca o sa ma duc la biserica.
      P-astea nu le-am citit. Acum ceva vreme am citit Lovecraft, maestrul cartilor de groaza, si alte rahaturi. Interesant, dar slabutz, ca dupa ce citesti 2 povesti le citesti pe toate, cam ca la Sherlock Holmes.
      As citit si altceva in afara de SF-uri, dar sunt asa de multe pe care nu le-am citit, incat nu cred ca o sa scap niciodata de boala asta. 😦

      • February 18, 2014 at 10:00 PM

        Mosii care vand carti sunt cei mai periculosi! Atac la toate slabiciunile tale de om citit!
        Eu nu am citit decat Clarke si Herbert din sf (cred), si as mai citi dar mi-e teama ca daca ma apuc de sf raman blocata acolo multa vreme si nu mai fac nimic toata ziua :)) Adica, am stat 3 saptamani prin Italia si am citit toata ziua, in loc sa merg sa casc ochii pe la obiective turistice :)) Boala, da.

        • February 18, 2014 at 10:08 PM

          Iti recomand Philip K. Dick, e ceva deosebit, chiar si povestirile lui. Vezi Total Recall, Blade Runner, A scanner darkly, Imposter, Screamers, si alte filme. Astea fiind evident povestile cele mai comerciale. Omul a fost skizofrenic diagnosticat, si se vede, si e interesant. Trebuie citit o data in viata, macar “Viseaza androizii oi electrice?” si “Clanurile de pe Alpha”.

          De asemenea Ted Chiang, “Impartirea la zero”, ti-o fac cadou daca vrei. 🙂

          Si James Alan Gardner, tot contemporan, tot incredibil, pe asta il gasesti pe net, e genial.

          • February 19, 2014 at 1:37 AM

            awww ^_^
            Am mai citit povestioara asta, cred ca tot printr-un link pus de tine in ceva articol, mai demult. A trecut mai bine de un an, cred. Thank you 🙂

        • February 18, 2014 at 10:48 PM

          Da, da, Philip K. Dick e si el pe lista! Nu stiam detaliile astea despre el. Oile electrice le am in format pdf prin calculator, chestia e ca nu prea imi place sa citesc la calculator, cand aveam laptop mai mergea ca il luam in pat in brate 😀
          Acum trebuie maine dimineata sa fac o oprire pe la biblioteca, ce mi-ai putut face :)) Cu care sa incep de la Dick?

          • February 18, 2014 at 11:34 PM

            Hmm. Cred ca “oile elctrice” e ok. Sau poate “Invazia divina” daca ai ceva curiozitati religioase. Sau cum ziceam, “Furnica electrica”, colectia lui de povestiri de pe la noi, nici aia nu e rea. “Vadis” cica e cartea lui pe modul “full crazy”, dar n-am citit-o. “Clanurile de pe alpha” parca e cea mai comedica.
            Greu de decis. Vorba proverbului “Un nebun arunca o piatra…”

    • February 18, 2014 at 9:31 PM

      Da, ce dracului de fetish e asta cu mirosul de carti!?! Strange shit!

  3. February 18, 2014 at 11:41 PM

    Uite 😀 E on-topic pe vreuna din discutiile paralele din seara asta. De fapt, merge si la articol, ca ziceai de chestii diabolice. E on-topic tot timpul!!!! :))

    • February 19, 2014 at 12:16 AM

      Holly zombie Jesus, Batman! Epidemia se imprastie. Trebuie sa ma grabesc cu religia aia a mea, ca piata cere. Vrei cumva sa fii sfanta din timpul vietii? Ca te trec la profetie daca vrei! 😀

      • February 19, 2014 at 12:28 AM

        Putem face o treime, am observat ca prinde. Il luam si pe Papillon pe post de profet si guru. Si tu te dai divin. Sigur ca vreau sa fiu sfanta, dar vezi sa pui de-o profetie misto, sa am peripetii si aventuri prin viata. Si preferabil sa nu mor decapitata sau torturata in niciun mod. Sa fie o religie mai pentru suflet 😛

        • February 19, 2014 at 12:33 AM

          Nu-l iau pe Papillon, ca mi-e ca sperie enoriasele. Aici trebuie cineva mai moderat, mai in legatura cu latura lui feminina. Nu-mi vine nimeni in cap acum. Dar sunt convins ca Tatal Nostru ne va da un semn. Eu primesc si mita ca semn, nu e problema, daca e cineva interesat.

          • February 19, 2014 at 12:40 AM

            Moderat? Mai da un replay la video :))
            Papillon zicea parca in ceva analiza de-a lui ca femeilor le plac religiile astea extremiste. Plus ca se lauda recent pe blogul meu ca incepe sa gandeasca ca o pitzi 😀
            Dar daca vrem sa nu repetam istoria, eu votez pentru Milog!

          • February 21, 2014 at 4:28 PM

            “Papillon zicea parca in ceva analiza de-a lui ca femeilor le plac religiile astea extremiste.”

            Corect.
            Femeilor le place religia (religiile) pentru ca acestea sunt pline de barbati alpha (am mai zis ca nu-mi place termenul asta dar alta n-am acuma). Femeile n-au nimic in comun cu spiritualitatea religiei ci cu faptul ca in capul acestor religii stau niste zmei-paralei. Cu cat religia este mai extrema cu atat mai bine.

  4. February 21, 2014 at 4:28 PM

    “Papillon zicea parca in ceva analiza de-a lui ca femeilor le plac religiile astea extremiste.”

    Corect.
    Femeilor le place religia (religiile) pentru ca acestea sunt pline de barbati alpha (am mai zis ca nu-mi place termenul asta dar alta n-am acuma). Femeile n-au nimic in comun cu spiritualitatea religiei ci cu faptul ca in capul acestor religii stau niste zmei-paralei. Cu cat religia este mai extrema cu atat mai bine.

  5. February 21, 2014 at 4:30 PM

    Intre doua gemene,una religioasa si alta atee as alege religioasa.

  6. February 22, 2014 at 4:23 PM

    Băi Decs, mdeci pe cărți nu se pune praful în bibliotecă dacă le citești. Că dacă le lași acolo să zacă s-așterne și prafu, îți zic io. Am întâlnit niscai omi și oame care cumpărau cărți că „dă bine să ai bibliotecă” și-am văzut praf adunat pi ele, jur!
    Că tot v-ați vorbit atâta de sefeuri, mie-mi place să citesc și fantasy și sf. Și la capitolul ăsta mi-o plăcut în ultima vreme un nene brit pe care-l cheamă Richard Morgan.


M-a strafulgerat o idee

