06
Feb
14

Regele Reno!

Am mai scris despre cate probleme psihice iti scoate la iveala faptul ca ai o masina. Spun asta din postura josnica de pieton, invidios ca n-am si eu castelul meu pe roti. Pentru mine oamenii cu masina ar trebui sa reprezinte o ramura aparte, atent studiata a psihologiei moderne. Am lasat un pic subiectul deoparte pentru ca, pe de o parte, mi-am propus sa nu mai vorbesc de rau Romania, si, pe de alta parte, am impresia in permanenta ca ceea ce as scrie despre subiect am mai scris candva.

Acum, daca ma repet ma repet, poate va intra si voua in cap intr-un final! Ca intelepciunea nu e asa pe toate drumurile, chiar daca aia care e se mai repeta. Si istoria se repeta, si tot trebuie sa o inveti pe toata. Nu poti sa citesti despre egipteni si dupa aia sa zici: “Pai si revolutia franceza, fix ca la egipteni!”

Azi mergeam si eu pe strada, lucru un pic neobisnuit in anul 2014 cand masinile zburatoare sunt pe toate drumurile. Sau poate d-aia mergeam pe strada si nu pe trotuar, sau poate ma uit la prea multe filme din anii 60.

Dar sa nu ma pierd in detalii: mergeam pe strada, pentru ca pe trotuar stau masini! Cateodata mai si merg masini, dar acum stateau. Si asa am trecut eu pe langa o masina d-aia isterica, cu senzor de proximitate, care a inceput sa maraie enervata la mine.

Si ma gandeam la omul care o are. Cat iubeste el masina aia! Cat de importanta este masina aia pentru el! Cum o sa-i puna el scuturi laser ca in Star Trek cand o sa se inventeze!

Va dati seama ca masina aia este de fapt ca un castel medieval, cu sant de apa, prevazut cu crocodili evident, si cu pod rabatabil pe care doar oamenii inzestrati de Zei cu Puterea Cheii Electronice pot sa treaca! Masina aia are propriul ei spatiu vital! Ea nu poate tolera prezenta altor fiinte sau obiecte in preajma ei. Ea este ceva extraordinar, ceva de care nu te poti apropia asa oricum, trebuie sa treci niste teste, sa rezolvi niste ecuatii, sa sari printre niste fierastraie, sa te bati cu un balaur ceva.

Omul acela s-a chinuit mult sa-si ia o masina. Si masina aia e lumina ochilor lui. El nu stie cum ar mai putea trai fara masina aia. Si d-aia s-a gandit sa-si apere pana la moarte marea dragoste, sa o fereasca de mainile straine si perverse care vor si ele sa o mangaie, sa o fereasca de gurile perfide, care vor si ele sa-i sopteasca povesti de dragoste la capatul tevii de esapament. Ar feri-o si de ochii straini care o privesc plini de dorinte necurate, daca saraca n-ar fi alergica la prelate.

Si asa a zis melteanul nostru: “Mi-am luat in pula mea masina, nimeni nu mai e ca mine! O pun in pula mea pe trotuar, sa nu mai treaca nimeni, si ai pun si alarma de proximitatea sa nu poata sta nimeni la 2 metrii de ea, sau sa treaca pe langa ea, pentru ca, pula mea, eu am masina, si nimeni nu mai are masina ca a mea. Acum sunt un rege si autoritatea mea va fi respectata pe vecie! Si iau in stapanire, prin puterea investita in mine de zeul nesimtirii, acesti patru metrii patrati de spatiu public! Asa sa ne ajute Renault!”

10 Responses to “Regele Reno!”


  1. 3 picatura
    February 13, 2014 at 11:05 AM

    ai fost dta nenorocos/cit. de regula is Skode. astea sunt, de regula, masinile corporatistilor ‘scosi’, (de la mama de la Dalga, si ‘ajunsi de Bucuresti’)

  2. February 18, 2014 at 9:05 PM

    Nu stiu ce sa zic, daca ai mai scris despre subiect, eu nu imi amintesc. Asta ori vine ca o confirmare a faptului ca ni se atrofiaza creierul si mie si tie, ori chiar nu ai mai scris despre asta si totul e doar in capul tau 😀

    Facand paralele, eu pana acum ma gandeam la masini ca la niste cai medievali ai cavalerilor. Dar daca te gandesti la importanta lor colosala pentru proprietari, ce-i drept e justificat sa aiba o semnificatie mai mare.

    • February 18, 2014 at 9:27 PM

      Ar fi o mica diferenta. Sau poate nu e!?
      Cavalerul isi permitea un cal. Poate erau unii “cavaleri” carora daca le murea calul erau falimentari, dar ma indoiesc. Aia care nu aveau cai nu erau cavaleri.
      In lumea moderna iti dai bordeiul pentru un cal, dar n-ai sa-i dai de mancare, si nici nu mergi cu el toata ziua, ca e scump. Dar ce rahat, ai cal BMW.

      • February 18, 2014 at 9:56 PM

        Da, cred ca era implicit ca daca esti cavaler, ai cal. Avand rangul respectiv, aveai si niste bani (sau ce aveau ei pe-atunci, pamanturi, bucate in hambare etc). Doar saracii nebuni isi cumparau cal cand nici pentru ei nu aveau ce pune pe masa, asa la modul sanatos.
        Adica nici bunicu’ nu face eroarea sa isi ia cal cand nu-i deloc profitabil (mananca mai mult – pus in balanta cu beneficiile concrete pe care i le aduce, iar la beneficii nu intra stima de sine si sentimentul de taran superior in sat) 😀

        • February 18, 2014 at 10:01 PM

          Asta e un exemplu foarte bun pentru cat de mult a evoluat lumea. Acum 100 de ani daca iti luai cal sa te dai mare, mureai de foame, ca hraneai calul si tu nu mai ramaneai cu nimic. Acum iti permiti sa te dai smecher ca ai cal, ca de foame nu mori. Poate mananci doar cartofi, sau soia, dar de murit nu mori.
          Mare diferenta. Aici respect rasa umana.


M-a strafulgerat o idee

