22
Aug
13

Singur

Exista doua tipuri de oameni singuri: oamenii singuri si oamenii cu o mie de prieteni.

Pentru unul din prima categorie, ca mine, tot timpul a existat fascinatia de a avea 1000 de prieteni. Fiind o persoana cu probleme de comunicare, sau cu par pe spate, sau cu pula mica, sau miros corporal pronuntat, sau cu d-alea… cum le zice?… aha, standarde, nu poti sa nu fi invidios pe persoanele de succes pe care le iubeste toata lumea, si care au o gramada de prieteni.

Pare atragator intr-adevar, si cateodata ma gandesc si eu: “Ce-ar fi sa il invit eu pe handicapatul asta si pe naspeta asta la o bere?”, ca sa-mi cresc numarul de prieteni. Si de fiecare data zic: “Rahat, viata e prea scurta ca sa ma ating de toti idiotii!”.

Nu vreau sa-i desconsider pe cei care au multi prieteni. Am inteles, nu trebuie sa ai standarde, sau poate te invarti in medii atat de elevate in care orice om pe care il intalnesti merita sa-ti fie prieten. Una peste alta esti prietenos si popular. Si cu toate asta te simti singur, simti ca nu ai o relatie speciala cu nimeni. Sau ca nu poti sa ai o relatie speciala cu nimeni. Nu e nici o diferenta intre tine care stai in sufragerie cu zece oameni in fiecare seara si ala care sta singur. E acelasi lucru, te ascunzi de restul oamenilor.

Nu e o idee noua. Te invata la clasa intai de spionaj. Daca vrei sa pasezi droagele, sau rachetele, sau semintele de castraveti interzise de stat, ori de duci in desert unde nu e nimeni, ori te duci in piata publica. Este fix acelasi lucru. A te ascunde in desert, sau a te ascunde in multime, este fix acelasi lucru. Si statistic, daca faci atac de cord in oras, sau in desert, sansele sunt tot alea. Atacul de cord e minunat de facut la sat! Ca acolo sunt oameni putini, care te remarca, si care n-au o scuza sa se uite in alta parte cand tu scuipi sange pe nas.

Matematic vorbind, daca ai o mie de prieteni, cum ai timp sa-ti faci niste prieteni “adevarati”. Observati gilimelele! Vorbesc de aia care nu ti-o trag cu prima ocazie, pentru ca le pari un strain, nu despre aia care mor prentru tine, ca aia nu exista. Vorbesc, practic, de aia care nu ti-ar fute prietena cand se da la ei, daca e urata, ca daca e frumoasa ti-o fut toti, si nu-ti spune nimeni.

Ultimul paragraf a sunat intr-adevar prost! Nu e vorba despre ce fac ceilalti, e vorba despre ceea ce faci tu! De ce nu esti capabil sa-ti petreci mai multa vreme cu aceeasi oameni? Te plictisesti repede? Ai ceva de ascuns? Toti avem! Ti-e frica sa nu suferi? Sa nu iti ceara bani cu imprumut? Ti-e frica sa nu te atasezi de cineva? Ai nevoie de 1000 de fraieri sa-ti citeasca blogul? Eu am 20! Aici ceva pute, iar daca aici nu e Danemarca, nu e OK!

6 Responses to “Singur”


  1. August 23, 2013 at 7:22 AM

    ___§§
    ______________________§¶¶
    _____________________¶¶§¶
    ______§¶§__________§¶§§¶______§§
    _______¶¶¶¶¶¶¶¶¶§_§¶§§¶§_§¶¶¶¶¶§
    ___________§§¶§§¶§¶§§¶¶§§§§¶¶§
    ______________§¶¶¶¶_¶¶§§§§§
    ____________§§§§¶§§§¶¶¶¶§
    __________§¶¶§§§§¶¶¶§§¶§¶¶
    _________§¶¶¶¶§__¶§¶__¶¶_¶¶
    ________§¶¶§____¶§¶____¶§_¶
    ________¶¶_____¶§¶§_____¶¶§¶
    ______________¶¶§¶_______§¶¶¶
    _____________§¶_¶§__________§
    ____________§¶§§¶
    ____________¶§_¶§____________§§§§§
    ___________¶§§§¶________§§§§§§§§§§§§§§§
    __________¶¶§§§¶_____§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶§
    __________¶§§§§¶____§§§_§§§_§§§§§§§§§§§§§¶
    _________¶§§§§§¶___¶§_§§§§§§§§§§_____§_§_§¶
    ________§¶§§§§§¶§§§¶§§¶§¶§¶§¶§¶§¶§§§§§§§__§§
    ________¶¶§¶§§§§§§§_____________§§§§§§§¶§§§¶
    ︵‿ ⁀︶

  2. August 27, 2013 at 5:43 PM

    Mi-e frica sa nu ma simt prea vulnerabila in fata lor si sa nu ajung sa ii evit/displac din motivul asta. Plus frica de a nu le da ocazia sa ma dezamageasca.
    Dar oricum eu am cativa prieteni buni, doar ca nu ii vad des si nici nu vreau.

    Cred ca problema e si ca ne agatam de conceptul asta de prieten, ca automat daca iti petreci cateva ore zilnic in compania cuiva si poate va si simtiti ok, e musai sa il consideri prieten. Si chiar nu-i asa. E simpatic sa ai 1000 de cunostinte/amici pe care ii placi si esti prietenos cu ei, dar nu-i ok sa ii consideri prieteni.

    • September 2, 2013 at 2:15 PM

      Unde intervine si o reciprocitate in tot ritualul asta. Daca tu iti petreci foarte mult timp in compania cuiva fara a-l considera prieten, el poate e inclinat sa creada altceva. Si atunci situatia parca e mai ambigua moral 🙂

      • September 5, 2013 at 2:20 AM

        Cred ca tindem sa ne complicam prea mult. Adica ce zici tu, zici bine, dar asta pentru ca noi, oamenii, nu luam lucrurile asa cum sunt si gata.
        Ambiguitate morala. Uai, deci daca omul ma considera prietena, ma bucur. Inseamna ca probabil m-am comportat ca un prieten, eventual i-am fost alaturi cand a avut nevoie, i-am ascultat necazurile si eventual l-am si ajutat cu ceva concret. Imi pare bine, chiar foarte bine, caci la mine asta ar fi o nevoie intrinseca, sa nu ma simt inutila pe lumea asta.
        Daca eu nu il consider prieten inseamna ca el nu mi-a fost prieten.
        Sau poate avem notiuni diferite despre conceptul de prietenie, dar asta tot nu ar trebui sa schimbe raporturile dintre noi. Te comporti cum te comporti, interpretarea comportamentului tau ramane la latitudinea celorlalti, unii te pot considera prieten, altii un amic oarecare.

        Daca ne-am trata corect unii pe altii (in masura in care se poate, si in privinta aspectelor care tin de noi si le putem controla), indiferent daca ne consideram prieteni sau nu, nu s-ar mai pune problema de ambiguitate morala 😛


M-a strafulgerat o idee

