22
May
13

De ce nu fac ateii minuni?

Poate ati observat ca in ultima vreme, mai exact cam de prin perioada cand s-a inventat scrisul, nu s-au mai intamplat minuni. Adica se mai intampla, dar de obicei undeva unde nu le vede nimeni, sau aia care le vad nu stiu diferenta intre bricheta si OZN.

La asta ma gandeam eu cand am vazut o fata lovita de masina pe trecerea de pietoni. Ce s-ar intampla daca mi-as folosi puterile de super blogger sa o vindec si sa-i implantez patru perechi de testicule in gura soferului care a fugit de la locul faptei?

Pai va spun eu ce s-ar intampla. Cei zece gura casca din jur s-ar apuca sa strige: Dumnezeu exista! Minune Dumnezeiasca! Degeaba as incerca eu sa le explic ca eu am scos minunea asta din cur, ca nu m-ar crede nimeni. Minunea mea personala mi-ar fi luata pe nedrept si adjudecata lui Dumnezeu. Si asa, din cauza unei minuni minore, ar face zece oameni sa accepte spalarea pe creier, sa renunte la orice tentativa de a-si folosi creierul, in ideea ca tot ce se putea descoperi, sau gandi, a fost scris acum vreo 700 de ani, intr-o carte.

Si mai amuzant ar fi fost daca eram un guru, sau un ayatolah, si as fi facut minunea asta in fata unor crestini. Cred ca li s-ar fi invartit scafarliile de la atat contradictie! Ca, vedeti voi, monoteismul e un monopol, nu poti accepta ca Dumnezeul altcuiva poate face minuni, ca se duce pe copca toata vrajeala. Si atunci ar fi trebuit sa faci niste contorsiuni mentale prin care sa-ti explici cum de un musulman a fost ajutat de Dumnezeul tau sa faca minuni. Evident ca acest contorsionism n-o sa-l depaseasca niciodata pe ala in care Adam si Eva fac niste copii, care se fut intre ei fara incest. Aia da minune!

Monoteismul asa e prezentat in cultura noastra ca o “evolutie” a politeismului, cuvantul “evolutie” avand, in mod evident, nu sens stiintific, pentru ca asta nu e in biblie, ci sensul ca unul e mai bun ca altul. Sens complet gresit de altfel pentru ca evolutia nu ofera nici un criteriu calitativ, dar asta e alta poveste. Asta pentru ca monoteismul a castigat lupta acum ceva vreme, din motive pe care nu prea le inteleg, ca sa fiu sincer. Eu unu, daca m-as apuca de religie, m-as apuca de politeism, mai exact de religia greaca sau aia nordica.

Acolo lucrurile erau mai normale. Il vedeai pe unu ca face o minune si-l intrebai: – “Al cui esti ma tu?” – “A lu’ Dionissos, vere!” – “Da si Dionissos asta al tau un ouzo ca sa treaca si baiatu pe la templu?” – “Nu da frate, ca l-a baut el pe tot azinoapte.” -“Atunci mumu, raman cu Apolo, ca mi-a zis Oracolul din Delphi ca Dionissos o ia la ochiu maro! Si apropo, minunea a fost de cacat!”. Mult mai natural, mai logic si mai ne-conflictual.

Varianta monoteista la discutia asta ar fi cam asa: – “Al cui esti ma tu?” – “A lu’ Dionissos, vere!” -“N-are cum, ca Dionissos nu exista, esti al lui Ra, zeul soarelui, ca doar asta exista!” -“A lu cui?” -“A lu Ra!” -“Ba da esti bou? Eu ma duc la templu lui Dionissos, uite ala mare de colo de pe deal! De Ra asta n-am auzit in viata mea. Esti cu capul?” -“Asta e probabil o eroare, ca doar Ra exista! E de fapt templul lui Ra, dar contrafacut de chinezi! Cred ca n-au tradus bine pe Google translate! Lasa ca vin eu maine si vi-l repar, sa nu va mai faceti de cacat! Amin Ra! Hai pa infidelule!”

2 Responses to “De ce nu fac ateii minuni?”


  1. June 13, 2013 at 1:06 PM

    Eu încă nu sunt convinsă de asocierea creștinism – monoteism. Adică și grecii îl aveau pe Zeus cel mai mare și mai tare, și apoi erau ceilalți zei pe-acolo, fiecare cu atribuțiile lor. În creștinism e trinitatea și cu fecioara Maria și toți sfinții și arhanghelii. Adică și creștinii se roagă ba lui sfântu’ Gavriil, Petru sau care mai sunt, ba Mariei, ba lui Dumnezeu.
    Am înțeles că Iisus, Tatal și sf. Duh ar fi fațete ale aceluiași Dumnezeu, dar nu m-a convins povestea asta. Sună a personalitate multiplă (ceea ce ar explica multe de prin Biblie).

    • June 13, 2013 at 1:35 PM

      Zeus era asa un fel de sef al gastii. Si nici nu era obsedat de oamenii care se masturbeaza. Daca te masturbai sub un copac nu te vedea. Asta daca nu era si el p-acolo, dupa femei.


M-a strafulgerat o idee

