08
May
13

Ce-ar face Isus?

isus_dino

Daca tot  a inviat, e pacat sa nu incerc sa gasesc un raspuns la intrebarea asta.

La momentul de fata am doua idei generale:
1) S-ar scarpina la coaie, sau probabil si-ar scoate un muc din nas.
2) Un dulapior.

M-am enervat inutil la bere seara trecuta cu un prieten care incerca sa-mi explice ca e posibil ca Isus sa fi fost in India. Se pare ca prin secolul 19 un credincios istet a inventat povestea asta, si desi a recunoscut ulterior ca a mancat rahat, povestea a ramas undeva in memoria colectiva fragila a omenirii.

prajisus

 

Trebuie sa recunosc ca povestea asta a marelui Prajiisus, m-a enervat din primul moment. De ce? Pai Isus a fost un putoi de tamplar pana la 30 de ani. Asta a studiat el, frecatul cu rindeaua, cum sa bati cuie fara sa te atingi la frunte, sa nu te masturbezi dupa ce ai dat cu clei, chestii d-astea grele. Ce pula mea sa caute Isus in India? Un model de dormeza? Lemn de bambus pentru ultima lui colectie de mobila pentru cotetz?

Trebuie sa recunosc ca initial mi s-a parut imposibil si logistic aceasta calatorie, fiindca ma gandeam ca cele doua regiuni erau destul de izolate, dar se pare ca drumul matasii functiona destul de ok pe vremea aia, si trecea oarecum prin zona (cu mare indulgenta). Asta nu inseamna ca nu e o calatorie foarte grea, si ca nu presupune un efort financiar mult prea mare pentru un tamplar evreu de mana a doua. Ma scuzati ca zic de mana a doua, dar daca era de prima mana se gasea vreo masa sculptata de Isus, dat fiind interesul absurd pentru persoana lui. Si de ce India? De ce nu Australia? Sau Nisipurile de Aur? Sau Baile Govora? Ce avea India special pe vremea aia? Ca pe vremea aia orice lucru de care nu-ti stersesei mucii niciodata era extrem de exotic.

Ma rog, aspectul asta sa zicem ca nu e insurmontabil, desi nu exista absolut nici un indiciu ca Isus ar fi auzit macar de India, daca se chema macar India pe vremea aia.

Dar aspectul urmator e insurmontabil: Ce sa faca Isus in India? In ce sa se converseze cu indienii? In tamplareza? Va rog sa-mi amintiti cate carti a scris Isus la viata lui? Sau cate scrisori macar? Cata carti a citit? Macar un ziar ceva? Revista “Evreica Mov” poate? Stia macar sa citeasca? Poate a invatat oral limbi straine la Universitatea Ben Budhastein, din Tel-Aviv? Poate l-a invitat un unchi de-al lui sa lucreze la fabrica sa de betisoare parfumate din Dehli. E foarte posibil!

Cu cat stau mai mult sa analizez acest aspect incep sa realizez ca nu exista probabil un personal celebru atat de jenant ca Isus. Practic omul n-a facut nimic. Marea lui realizare e ca s-a lasat de tamplarie la 30 de ani si s-a apucat de profetie pentru doi ani, dupa care a murit. In aceasta perioada glorioasa n-a facut decat sa afirme ca vorbeste cu D-zeu. Iar D-zeu nu i-a zis nimic interesant, vreo formula matematica, vreo descoperire in fizica, vreun curent filosofic nou, ceva notiuni de psihologie poate, sau macar sa-i vorbeasca despre ornitorinci, sau despre zvonul ca pamantul n-ar fi o mare shaorma care pluteste intr-un castron de humus, ci o bila. Nimic, in afara de niste platitudini corporatiste cu iz statut de motivatie: nu iti omora aproapele, nu omorati curve cand abia v-ati intors de la bordel, si o gramada de spalatura de creiere religioasa.

Ce-i drept a facut minuni, a mers pe ape, a facut paine din peste si vin din apa, si a vindecat cam tot atiti bolnavi cati vindeca un doctor de la tara intr-o noapte de betie. Dar asta a fost de ajuns ca sa devina celebru, iar odata celebru nu mai e nevoie de nici o logica cand se vorbeste despre Isus. Isus poate face orice, si probabil a facut o gramada de lucruri bune, dar oamenii rai le-au stricat si d-aia n-am eu un taburet calumea pe care sa-mi odihnesc organul cognitiv.

WSTM_v_6___Super_Christ_by_vashperado

17 Responses to “Ce-ar face Isus?”


  1. May 8, 2013 at 11:52 PM

    Optez pentru (2), că știu eu un tâmplar mișto care seamănă cu Iisus și mi-e mai ușor să accept că un dulăpior ar face și El – și nu chestiile alea scârboase de la (1) pe care le fac alți mulți bărbați.

    Cât despre problemele astea existențiale, dac-a fost sau nu Iisus în India… Totul e posibil pentru fiul lui Dumnezeu 😛

    p.s Amuzantă tare ultima idee :))

  2. 4 Mielu
    May 9, 2013 at 6:31 AM

    Postul complet imbecil cum probabil este si autorul lui

  3. 6 romkenny
    May 9, 2013 at 8:44 PM

    bah, merge bine bloggingu
    ai deja un hater!

  4. May 9, 2013 at 9:46 PM

    Io n-am mai auzit demult cuvântul „dormeză” :)))

  5. 14 Boxatul B-Rex
    May 13, 2013 at 2:47 PM

    Isus, contre, conversatii si coduri (C++ si de bune maniere)

    Avertisment: Acesta nu este un exercitiu de creatie sau un simplu comentariu, ci un drept la replica si o invitare la reflectie!

    Urmatoarele randuri au aparut din nevoia (trufasa?!) de a oferi un drept la replica blogg trotter-ului nostru. Aceasta intrucat subsemnatul este personajul principal din epopeea “Ce ar face Isus?” (Un nume mai potrivit ar fi fost “Ce nu ar face/fi facut Isus?”, dar nu mai conteaza!)

    Nu va temeti, nu Isus va scrie aceste randuri! Ma autointitulez “personaj principal” pentru ca epopeea de mai sus nu ar fi existat in lipsa temei propuse la o bere de subsemnatul privind posibilitatea ca Isus sa fi ajuns in India.

    Nu vreau nicidecum sa ii retrag vreun merit autorului, fara de care aceasta epopee de exceptie si plina de invataturi nu ar fi avut sansa postarii pe blog. Pana si bietul Isus a avut sansa sa se regaseasca intr-un “Nou Testament”, scris tot fara girul lui, ca si precedentul. Meritul absolut al autorului este acela ca el nu isi asculta interlocutorii la bere, altminteri ar fi inteles ca afirmatia “Exista o Teorie care spune ca Isus ar fi ajuns in India”, este diferita de “Eu cred ca Isus a ajuns in India”. De aici toti “nervii”, preocuparea brusca pentru subiect (in care totusi nu crede) si matzele varsate la masa. In plus, intelegerea corecta a afirmatiei l-ar fi lasat fara “sacul de box” cu care se antreneaza! “Adica, daca e doar o teorie si nici nu stiu cine a lansat-o, eu cu cine boxez astazi? Cui ii dau eu cu codul in cap sa ii sara solzii din gura?! Unde sa imi revars eu frustrarile si angoasele sau sa imi prezint cunostintele generale, daca nu mi-am luat computer-ul cu mine sa mai postez repede ceva pe blog?! Mai bine transpolez Teoria asupra partenerului de bere si gata: mi-am gasit prada, haide sa o incoltesc! Cum? Simplu! Folosind codurile C++ cu care sunt deja obisnuit!”

    Stiti cum se poarta o conversatie la bere cu un IT-ist in C++? Pai tu incerci sa spui ceva si el sare cu o contra. Nu, nu trebuie sa inchei fraza, “bibanul” lui (pardon, “codul” lui) e mai tare ca al tau (mai mare, mai vivace, mai documentat si mai exact!). Daca vii cu un argument, nu numai ca nu e bun, divaghezi, esti demagog etc, dar sansele cele mai mari sunt sa nu fie nici acesta ascultat.

    Cam cum ar suna contrele intr-o discutie de asemenea “anvergura”? Pai ca in bancul cu politisti! (Iarta-ma Isuse ca iar divaghez!) V-a oprit vreun politist cu masina? Ce v-a intrebat? Pentru cine nu conduce masina, va luminez eu: “Ai actele? Ai centura? Ai roti de iarna? Ai….?” Intrebarile se succed in cascada, in timp ce tu, schitand un zambet tamp, incerci sa raspunzi! Nicio sansa! Intrebarea finala vine ca un tavalug: “Nu ai sapca?! Gata, te-am amendat!” Cam asa si cu dialogurile la bere cu IT-istii mei! (Hai ca am terminat cu divagatiile interminabile!).

    Argumentele oferite de amicul meu in povestea cu pricina sunau cam asa:

    *Isus era tamplar deci nu aveam cum sa se duca in India. ?!?!? (Pardon, dar ce, nu ati vazut tamplari la Nisipurile de Aur?! Sic! Sa moara Doxatul de ciuda! Pai, ce? trebuia sa fie IT-ist ca sa ajunga asa de departe de casa?);

    *Distanta din Palestina (am fost atent sa nu spun Israel) pana in India era mare si nu putea fi parcursa de un tamplar-astia au picioarele scurte. (Dupa ce a terminat berea, blogger-ul nostru s-a dus acasa si s-a documentat pe referinta suprema pentru IT-isti numita wikipedia, unde a aflat ca exista un Drum al Matasii foarte circulat la acea vreme, deci oamenii nu erau chiar atat de statici precum unii dintre noi; Un calcul simplu arata ca distanta putea fi parcursa in mai putin de un an cu doar 16km/zi! Calculati voi distanta daca va intereseaza, ca eu am facut invers si am calculat viteza!);

    *Isus nu cunostea limba de conversatie folosita de indieni la ceaiul de la five o’clock (in treacat fie spus nici blogger-ul nostru nu reuseste sa se inteleaga cu comesenii in codurile proprii, desi berea face minuni, dar sa lasam rautatile de o parte si sa stabilim faptul ca in Kashmir-acolo se presupunea ca ar fi ajuns Isus-se vorbea limba urdu, apropiata de farsi si araba; Mai mult, araba se vorbeste si astazi in unele zone din India, alaturi de vreo cateva sute de limbi si dialecte. Intrebare: indienii care vorbesc limbi atat de diferite, cum se inteleg astazi intre ei, dat fiind ca nu toti vorbesc engleza sau hindi?);

    Dar la ce conteaza contra-argumentele cand sunt atatea matze de varsat pe masa?! Hai, ca mai fac o “mica” divagatie demagocica. Dialogurile astea la bere imi aduc aminte de un banc stupid de sec din facultate (da, am facut o facultate, deci nu sunt tamplar, si de aceea mi-am permis sa ajung in India, insa nu in cautarea lui Isus, cum s-ar putea crede!): “Doua muste crosetau apa minerala pe un bec. La un moment dat vine mama lor calul si le intreaba: Carati-va, ma, de aici!”

    Ca o concluzie, nu am sustinut niciodata teoria, pentru ca nici eu nu cred in ea. A fost doar impresia unora dintre comeseni (nu a tuturor!), desi nici acest lucru nu este relevant. Basca faptul ca nu sunt vreun credincios! La nivel emotional insa percep o asemanare intre toleranta hindusa si invataturile biblice si probabil ca tot pe aceasta “traire” s-a propus in trecut (bloggerul nostru a identificat si sursa!) o legatura intre Isus si India, dar acest lucru nu poate fi demonstrat, tocmai ca este subiectiv. Oricum, argumentele Doxatului nu au avut succes, fiind demontate, lucru care poate genera frustrari si, deci, postari pe blog, ca si comentariile mele! Demontarea argumentelor aduse nu implica faptul ca Isus ar fi ajuns totusi in India, ci doar ca ele nu au fost validate prin contra-argumente.

    Interesant este faptul ca tema propusa, desi inacceptabila in aparenta, a generat atat interes intrucat sa necesite postari, studiu, reactii etc. Discutia la bere are si meritul ca ii determina pe oameni la reflectie si studiu (chiar si wikipedia sau youtube au meritele lor!).

    In realitate, scopul comentariilor mele il constituie nevoia de a impune o regula (nu a mea, ci una care poate fi identificata de comun acord, desi marturisesc ca nu stiu cum va evolua o discutie in Codul Morse chiar si pe aceasta tema!) in modul de derulare a unei conversatii. Ea trebuie sa permita celor prezenti sa isi exprime un punct de vedere, sa fie ascultati si sa isi argumenteze afirmatiile. Imi place sa cred ca imi tratez interlocutorii in acelasi mod in care vreau sa fiu si eu tratat. Poate ca “sufar” de prezentarea idéilor mele intr-un mod mai complex, care pentru unii poate inseamna a divaga de la subiect, iar pentru altii demagogie, dar cred ca ascultarea interlocutorului tine de respect si toleranta (nu religioasa), lucruri rare in ziua de azi. Sunt convins ca orice discurs are un final. Pana si comentariile mele prezente, chiar daca numeroase, se incheie aici si nu dureaza la nesfarsit.


M-a strafulgerat o idee

