03
May
13

Nume

Citeam un articol pe Hotnews despre nume, si in numele dreptatii si adevarului o sa linkez la acest rahat. Sau se cheama “deontologie profesionala” cum zic oamenii care creeaza “content”, nu ca mine care creez doar matreata, lucru uimitor in sine tinand cont ca sunt ras in cap!  Zic rahat pentru ca e un subiect care apare intr-o forma sau alta la cateva luni, cam atunci cand se termina stirile interesante despre tzatze si pantaloni mulati pe pula, sau puli mulate pe tzatze, sau taxe, sau pretul la benzina, sau draperii, sau alte chestii citite de oamenii normali.

Pe mine nu ma cheama Dan! Asta e clar (in cele mai multe zile ale saptamanii)! Pe mine ma cheama cum ma cheama, dar macar n-am nume de sfant. Si pentru asta multumesc cuiva, ca nu aveam chef de alt idol, mai ales unul imaginar. Numele de familie ce-i drept e evreiesc, adica din biblie. Pentru asta imi pare un pic rau, dar, tinand cont, de consumul traditional de alcool pe cap de persoana/ora, din familia mea, as presupune ca ilustrul meu stramos, fiind intrebat cum se numeste, si uitand, in mod destul de previzibil, amanuntul asta, a ales singurul cuvant pe care si-l amintea din slujba religioasa de dinainte.

Numele sunt plictisitoare. Si nici nu inseamna nimic, de cele mai multe ori, asta e un lucru care s-a pierdut in timp. Acum 100 de ani, Tavi insemna “fiul a doi parinti cretini”, acum e doar nume de hipster. Si nu zic asta din rautate, zic din motive istorice, pe baza faptului ca numele Octavian se prescurteaza corect in Vica! Trebuie sa iubesti oltenii si prescurtarile lor imbecile.

Eu am doar doua nume de suflet, nume pe care pe pastrez, in premiera mondiala, pentru potentialii mei urmasi. Satan mi se pare un nume potrivit pentru un baiat, si Apocalipsa mi se pare excelent pentru o fata. Cu numele atea pot paria ca cine o sa fac misto de ei o sa regrete, la un moment dat sau altul. Plus ca nu o sa le puna nimeni porecle! Cum o sa poreclesti pe cineva numit Satan? Vasile?

Daca ati ajuns pana aici, v-ati prins probabil ca incerc sa va aburesc scriind un articol fara sens, doar din cauza ca-mi expira cardul Visa Petroleum, si am nevoie de inca 1 milion de dolari ca sa-mi fac altul. Asa ca de consolare va las alta melodie despre nume, ca sa aveti ce vorbi cu prietenii vostri insipizi la bere, cand ati terminat de vorbit despre serviciul unde lucrati de 17 ani, si de unde abia ati plecat.

3 Responses to “Nume”


  1. May 8, 2013 at 3:12 PM

    Sătănel 😀 sau Sătănuț ? Nu-i prescurtare, e alint. Pune-i Lucifer, că e mai subtil.
    Eu aleg să cred că cheamă Dan, dar îți voi spune Dex în continuare, că e mai scurt.


M-a strafulgerat o idee

