04
Mar
13

Un pic de viata

medieval-peasants

Acum ca ma apropii, cu pasi nesiguri, de o viata normala de om normal, ma rog, de burgez, angajat la corporatie, nu pot sa ma abtin sa ma gandesc la tot ce o sa pierd. Nu vreau acum sa oripilez persoanele care au dificultati in a-si gasi un loc de munca, eventual prost platit, eventual atat de prost platit incat la finalul lunii le raman mai putini bani decat zile. Nu vreau sa le oripilez, pentru ca, este foarte posibil, sa fiu si eu in aceeasi situatie si sa nu stiu. Adevarul e ca am mai dat chix o data, cand am crezut ca Europa imi va cadea la picioare pentru ca sunt un fel de Napoleon, dar mult mai aratos, mult mai cult, si cu o meserie cu o rata de mortalitate infinit mai mica.

Acum na, viata mea nu e vreo poveste de Hollywood, nici atat o poveste de Bollywood, viata mea e destul de anosta, si ne-spectaculoasa. Nu o sa vedeti aici orgii, sau curse de masini nocturne, sau oameni arsi de napalm prin propria mea vointa. Cel putin nu in viitorul apropiat, dar daca ma ajuta “Cel Nu Tocmai Spectaculos De Sus, Ba Mai Degraba Chiar Inclinat Spre O Locuinta Care Ar Putea Fi Descrisa Mai Exact Ca Subterana”….

Dar sa revenim. Cum e viata mea? Pai luni, miercuri, vineri de la ora unu am antrenament la sala. Dupa antrenament, in general, ma joc ceva pe calculator, sau citesc stirile, vreo ora, dupa care imi fac ceva de mancare, dupa care trag un pui de somn. Asta cu somnul e de la samurai, cum ziceam Yamamoto Tsunemoto in “Calea Samuraiului”: “Mie imi place sa dorm, si cu cat avansez mai mult in varsta cu atat incerc sa dorm mai mult.” Adica, daca imi permite maestrul sa-l parafrazez, nu e obligatoriu sa te rezumi la somnul de la 4 la 5, poti sa mai tragi unul de la7 la 8, sau, mai bine, poti sa bagi unul neasteptat de la 1 la 2, etc.

In restul timpului, citesc carti, sau poate stiri, sau poate ma duc la un pescuit. Sau poate lucrez la jocul meu 2 zile legate, sau poate trag o mare betie in astea 2 zile. Poate ca ma trezesc la ora 16, si cel mai probabil n-o sa sting lumina inainte de 2, asta daca nu mai am seriale de vazut. De obicei, pe la ora 2 imi intind fotoliul extensibil ca sa mai pot privi trei episoade fara sa simt ca e ceva in neregula cu mine.

Stiu, intrebarea standard, care nici macar nu e o intrebare: “Cum de nu te plictisesti?”. Am sa va prezint aici, in premiera, o teorie revolutionara, care, pentru numai cativa Craitari (Kreutzers), si o mica posibilitate de a muri de ciuma, sau de friguri, poate fi a voastra! Se numeste: “Teoria Iobagului”!

Stiti oamenii aia care traiau in bordeie de pamant, n-aveau nici un drept, mureau incet de foame, si se vaitau ca viata e grea, pentru ca trebuia sa munceasca pamantul toata viata? V-ati intrebat vreodata ce faceau iarna? Bulangii aveau mai mult de trei luni de concediu pe an, asimilati asta daca puteti!

Revenind in timpurile noastre, sunt atatea carti de citit, atatea filme de vazul, atatea limbi straine de invatat (tot timpul i-am invidiat pe cei care stiu multe limbi straine, mi se pare un pas enorm in a intelege umanitatea, si, prin inductie, conditia ta ca om), atatea poze de facut, sporturi de incercat, tablouri de pictat, tratate de scris, pizde de futut, masini smechere de condus, etc.

Faptul ca nu vrei sa faci nimic in viata, si iti gasesti o scuza in lipsa de timp, datorata serviciului, sau copiilor, sau problemelor de toate felurile, nu are nici o legatura cu “motivul” in sine. Are doar legatura cu faptul ca esti mort si nu vrei sa recunosti. Data viitoare cand te mai plictisesti, mai mult de o zi (sa nu fim fanatici) recita aceasta incantatie: “Bring out your dead! Bring out your dead! Bring out your dead!”

In incheiere, o alternativa la viata “normala”:

3 Responses to “Un pic de viata”


  1. March 5, 2013 at 10:43 AM

    “In restul timpului, citesc carti, sau poate stiri, sau poate ma duc la un pescuit. Sau poate lucrez la jocul meu 2 zile legate, sau poate trag o mare betie in astea 2 zile.”

    breee!!! pescuitul şi beţia nu se fac de unul singur!!! ai adresa mea de mail, îţi acord onoarea de a mă cunoaşte 🙂


M-a strafulgerat o idee

