18
Feb
13

Salariu

M-am vazut la niste beri cu cativa fosti colegi de servici, si, dintr-una in alta, am ajuns la discutia despre salarii. Evident ca nimeni nu mi-a zis ce salariu are. Eu intrebam asa informativ cam la ce salariu ar trebui sa m-astept in Romania, ca se pare ca Europa nu ma vrea si pace (dar despre asta in alt episod). Pe moment, atunci, m-am tot gandit ce interes ar avea cineva sa-si ascunda salariul? Ca nu prea te ajuta la nimic. Ii ajuta pe manageri, ca sa poata negocia cu fiecare vita in parte, dar ca angajat ar trebuii sa te dai peste cap sa aflii ce salarii au ceilalti. Ca sa stii cat trebuie sa muncesti! 😛

Acum am realizat ca am facut o gafa. Mi-am dat seama de ce oamenii isi ascund salariul.

Din acelasi motiv pentru care isi ascund si penisul!

E ceva mult prea important si de aceea e protejat in tot felul de feluri. Salariul, pentru clasa asta de mijloc, e masura succesului in viata. Alaturi de copii, casa si masina. Dar daca copiii poti sa te pacalesti ca-s mai destepti, iar casa si masina le poti lua pe credit, desi nu ti le permiti, salariul e o cifra care pune mult prea clar lucrurile pe tapet. De aia oamenii nu il dezvaluie. Le e frica! Le e frica sa nu realizeze ca sunt in clasa de jos, ca sunt mai slabi, sau mai prosti ca altii. E un risc inutil, la care nu te bagi fara sa ai certitudinea ca vei iesi castigator.

Intr-adevar, totul este foarte normal, si foarte simplu. Ma mira ca nu m-am prins din prima. Dupa ce stai si te vaiti la bere ce colegi sau clienti imbecili ai, ce sef bulangiu, sau cat stai peste program, sau cum n-ai timp sa-ti speli rufele, sau sa te razi pe picioare, trebuie sa ai o consolare. Salariul e consolarea aia. Este un semn ca ai facut ceva in viata, si o masura a calitatii tale in societate. Nu te poti juca cu asa ceva!

Daca ai afla ca ai un salariu mai mic decat al celorlalti? Ce ai face? Ai fi nevoit sa-ti strici viata ta linistita si sa te straduiesti sa-l maresti. Ori asta, or ar trebui sa traiesti cu banuiala ca esti mai putin dotat decat prietenii tai. Intr-adevar, daca salariul e mai mare, ai avea o satisfactie, dar una pe termen destul de scurt, ca lucrurile se pot schimba foarte subit, si oricum incomparabila cu problemele pe care ti le-ar crea un salariu mai mic.

Intrebarea evidenta este de ce nu se minte despre salariu? Se minte! Dar cu grija. In cercul asta relativ restrans e mai greu sa minti, pentru ca oamenii tind sa se intalneasca cu alti oameni si sa te deconspire, iar lucru asta ar fi o si mai mare umilinta, pentru a ar insemna nu numai ca esti slab, dar ca te si simti asa. Minciunile astea se umfla insa subit cum ai parasit tara. Aici dispare grija ca vei fi deconspirat. Am o gramada de cunoscuti mediocrii care lucreaza in strainatate pe zeci de mii de euro. Sau poate ca nu 😉

Daca tot am facut comparatia cu penisul, lucru care incepe sa devina un fel de brand al blogului, sa gasesc si diferenta. Diferenta e ca penisul nu e ceva pe care poti sa-l schimbi, ceea ce duce la o oarecare acceptare, se mai reduce din pericol, nu trebuie sa faci nimic cand realizezi ca ai penisul mic, pentru ca nu poti sa faci nimic (poti incerca 5 pasi simplii pentru 5 cm in plus de pe mail, dar ma indoiesc ca merge). Deci salariul este mai mare decat penisul! Asta e singura diferenta, in rest cu ambele te trezesti in mana la sfarsitul lunii, si ambele te nemultumesc. 😀

5 Responses to “Salariu”


  1. February 18, 2013 at 10:19 PM

    De ce vorbesti tu de funie in casa spanzuratului?
    *.¸.* ♡♥♡`*.¸.*`

  2. February 19, 2013 at 8:48 AM

    comparaţia cu pul… ăăă penisul nu prea e reuşită. de exemplu o bunăciune poate face să îţi crească penisul, dar să îţi scadă sau dispară salariul! mai ales dacă îţi e colegă şi amanta şefului…

  3. February 22, 2013 at 1:55 AM

    aaa, esti un mic Freud, hahah! :)))
    Eu cred că în adâncul sufletului lor, mulți oameni realizează cât de mici sau mediocri sunt. Dar când spui ceva cu voce tare parcă te plesnește mai tare realitatea în față. Data viitoare, pregătește bilețele colorate pe care să își scrie fiecare salariul, dar sub protecția anonimatului.


M-a strafulgerat o idee

