21
Jan
13

Taxe

Am mai scris cred despre subiectul asta, dar nu vad nici un lucru rau in a mai scrie din nou, e un fapt demonstrat stiintific ca internetul iti distruge memoria pe termen lung. Ma uitam la stiri, pe net, si vad ca guvernul vrea sa puna o taxa pe resursele minerale. Nu am nimic cu guvernul asta, adica am, si as dori sa moara toti violati de lipitori, dar nu asta e subiectul articolului. Nu sunt ei primii, si nici ultimii care se gandesc la taxe, toate guvernele civilizate din lumea asta fac acelasi lucru.

Ideea e ca eu am doar o intrebare: “De ce?”

Evident nu vreau raspunsul: “Pentru ca vrem bani!”. Asta ar fi ceva tipic mafiot, nu o logica de guvern civilizat. Vreau sa stiu exact de ce, de ce produse minerale, de ce taxa, de ce 0.5 la suta? Adica daca eu am o firma de apartament care extrage produse petroliere, as vrea sa stiu ce imi da statul de banii astia? Imi subventioneaza sonda care am instalat-o in WC? Imi da conducte gratis pana la rafinarie? Adica pana acum nu plateam si mi-era bine, acum ca platesc vreau ceva in plus.

Evident, moralul povestii era ca logica asta a taxelor a disparut de mult. Acum orice stat se comporta ca un pedofil cu o erectie in curtea gradinitei. Parca as fute ceva, dar nu am o preferinta aparte, asa ca hai sa-l fut pe unul la intamplare.

Poate sunt eu prost, ca n-am facut politica, sau administratie publica, sau ce rahat de stiinta se ocupa cu asta. Poate taxele chiar n-ar trebui sa aiba nici o logica. Poate ca e normal sa iei banii de la aia care extrag petrol si sa dai subventii la apa calda. Cumva mai corect mi s-ar parea sa se ia egal de la toti, stiti voi, drepturile omului si toate rahaturile alea. Adica nu mai ai voie sa-i taxezi pe evrei, ca in vremurile bune, d-aia am presupus ca cineva se preface ca e corect.

Dar sa nu ma mai cramponez de logica taxei, hai sa ma cramponez de punerea in practica. Avem nevoie de bani, punem o taxa la intamplare. Sau nu la intamplare, poti sa ai o politica de stat, de exemplu taxezi blogurile pentru ca prostesc lumea, iar statul nu e de acord. Ideea e ca ai nevoie de bani pentru ceva, nu? Nu vrei sa-i bagi la ciorap. Ai nevoie de bani pentru industria de elastice de chiloti. Le dai astora reduceri de taxe, si taxezi blogurile in plus. Cum ziceam, e o politica de stat.

Dar n-ar trebui in cazul asta taxa sa se numeasca: “Taxa pentru incurajarea productiei de elastice de chiloti, platita de blogeri”? Adica, daca taxa aia are un scop, n-ar trebui sa te gandesti ca scopul ala n-o sa mai existe la un moment dat, si atunci taxa ar trebui anulata? In cazul de fata, daca Romania detine monopolul mondial la elastice de chiloti, e clar ca industria asta nu mai are nevoie de subventie, deci poti scoate taxa, sau ii poti schimba scopul, nu zice nimeni ca nu poti: “Taxa pentru cresterea numarului de diplome inutile pe cap de alegator, platita de industria de blogerit si aberatie”.

Gata, am terminat aberatia mea utopica. Bucurativa de realitate, unde suntem taxati toti, pentru orice, ca sa traiasca ailalti bine. Toti diferit de ailalti, evident. Ca altfel ar fi complet stupid.

0 Responses to “Taxe”



  1. Leave a Comment

M-a strafulgerat o idee

