21
Nov
12

Razia cavalerului intunecat

 

Intr-o realitate paralele numita IMDB acest film este cel mai bun film al anului, o capodopera, e chiar candidat la Oscar. La mine in sufragerie, din pacate, n-am vazut decat un mare morman de rahat, asezonat cu efecte speciale de rahat. Problema nu e ca e cel mai prost film cu Batman, problema e ca e prost si pentru un film cu Ben Stiller.

Din motive necunoscute filmul incepe cu Batman care s-a retras si din cauza asta a ajuns schiop. Ba chiar la un moment dat se duce la doctor care ii zice ca nu mai are cartilaj la un genunchi, motiv pentru care in urmatoarele 5 secunde Batman sare pe geam, ca daca ai coaie nu iti trebuie un amarat de genunchi ca sa mergi. Problema cu cartilajul lipsa se rezolva, mai tarziu, cu 2 atele de metal. Se pare ca daca ai piciorul prins in ceva nu mai conteaza ca se freaca oasele intre ele. Mai incolo, are loc o alta minune medicala, de data asta in puscarie, unde un detinut ii repara vertebra care ii iesea din spinare printr-un pumn, pentru ca “sugeo bai fraiere cu aia 10 ani ai tai de medicina”.

Personajul negativ, Mr. Bane, pare sa fie copilul din flori al lui Arnold cu Sean Connery. Desi are o masca de imbecil pe juma de fata care ii amplifica vocea, asta nu-l opreste sa gajaie un accent scotian de doi lei si sa emita tot felul de ineptii filosofice despre viata. Eu aveam impresia ca daca arati ca un dobitoc, si incerci sa faci filosofie, ti se ridica licenta. Bane asta, si cu oamenii lui despre care se zice ca sunt super tari, dar nu se vede, reuseste sa faca o bomba din reactorul nuclear pe care il are Batman ascuns in canalizare. Poate va intrebati cum? Pai e simplu, conectezi calculatorul la reactor, instalezi Norton Antivirus, si gata bomba, in 2 minute. Totul e din software si din cur in ziua de azi.

Cea mai penibila faza, daca e posibil sa fac un top, este puscaria in care e inchis Batman. Asta e o groapa in pamant, cu o iesire tubulara vericala, de unde n-a scapat nimeni niciodata. Nu, nu e pazita, nu sunt nici gardieni nici nimic, si nu tubul nu e neted, nu e dintr-un metal minune, ba din contra arata ca o chestie pe care un alpinist amator ar urca-o cu curul, legat la ochi si de maini. Presupunand ca miile de pietre care ies confortabil din perete nu sunt de ajuns ca sa urci sus, in timp ce-ti bei cafeaua de dimineata, deduc ca puscaria nu era pentru criminali periculosi, ci pentru criminali extrem de prosti. Pentru ca, daca unul dintre ei ar avea macar un minim de creier, ar reusi probabil in cei 100 de ani in care a stat degeaba sa faca niste gauri in perete si sa urce.

 

Oligofrenia nu i-a oprin insa sa ajunga cu o sfoara pana la 2 metrii de buza tubului. Dar asta se explica simplu prin magie! Vedeti voi, cei 2 metrii care mai raman nu pot fi urcati decat dupa ce sari intre 2 latforme asezare convenabil acolo. Nu exista alta cale! Nu stanga, nu dreapta, nu sus, nu nimic, white man must jump!!!

Am zis ca n-a scapat nimeni, am mintit. De fapt am zis sa nu-l mai fac pe Batman inca o data de cacat. A scapat un copil de vreo 5 ani. Probabil campionul viitorului la saritura in lungime. Aflam ca acest copil era crescut in adversitate nu in bogatie ca Batman, incercand sa se sugereze subtil ca bogatii nu sunt in stare de nimic. Evident Batman dovedeste ca. intr-un final, bogatii sunt oameni la fel ca noi ceilalti, ba chiar mai buni, si trebuie respectati si iubiti.

Asta cu bogatii pare sa fie principalul/singurul mesaj al filmului. Cand Bane cucereste orasul imediat ii pune pe oameni sa-i omoare pe bogati. Evident nu poti sa nu realizezi cat de inuman e acest act, si sa te gandesti ca nu e bine sa faci asa ceva niciodata. Mai e si o discutie subtila intre un baiat de la bursa si un politist, in care bursistul ii explica cum banii de la bursa sunt de fapt ai poporului, nu ai catorva bogatani. Am impresia ca prietenii nostrii evrei de la Hollywood simt ca li se apropie bocancul de fund, in lumea reala, si s-au gandit ca n-ar fi rau sa mai dezamorseze un pic situatia.

Cred ca as mai putea sa scriu vreo 5 pagini, dar n-are rost sa mai imi pierd minute din viata cu o porcarie. Vizionare placuta!

11 Responses to “Razia cavalerului intunecat”


  1. November 21, 2012 at 7:08 PM

    Interesant. Mie mi s-a parut ok filmul, ma rog, Bane – tocmai pentru ca mi-a indus senzatia ca nu-i chiar inuman ce zice el si tocmai pentru ca am empatizat si am inteles de ce ar recurge cineva la metode de-astea. Si ma gandeam ca daca filmul a reusit sa imi induca idei din astea ,,controversate”, e chiar bun. Dar e posibil ca de fapt scopul sa fii fost chiar cel opus si sa se fii dorit ca oamenii sa traga concluziile amintite de tine.

    But then again, cred ca ceva nu-i in regula cu mine. Am observat ca am o inclinatie interesanta sa empatizez cu personajele negative din povesti.

    • November 21, 2012 at 9:47 PM

      Daca nu vorbea scotiana mai ziceam, asa mi s-a parut cel mult penibil, si un pic amuzant.
      Asta cu empatizarea cu personajul negativ poate fi si un pic de rebeliune fata de ordinea fortata in care ne invartim. Indiciu: Cateodata ala rau de la TV nu e in realitate ala rau.

      • November 21, 2012 at 10:20 PM

        Indiciu foarte relevant.
        Povestile nu sunt obiective niciodata si sunt spuse in general de invingatori, asa am auzit. Plus ca ,,lucrurile nu sunt chiar asa” deja e tic verbal. Siiii uneori ma disper pentru ca se face abstractie totala de motivele pentru care ala rau e ,,rau”. Poate ala bun l-a facut sa fie asa. Poate ca societatea asta e atat de defecta incat ii determina pe unii sa duca lucrurile la extrem. Si da, atunci ma ia o asa o ciuda.

  2. November 22, 2012 at 3:51 PM

    Nici macar nu a fost lung filmul.
    Cat despre Bane, ce specie de erou mai este si ala care se lasa condus de femei?

  3. 10 Mitzaa Biciclista
    November 28, 2012 at 2:57 PM

    Io nu am văzut filmul și nici nu am auzit de el. Da-mi pare bine că am citit ce ai scris. Mă scutești de timp pierdut inutil. Nu-ș de ce am încredere în aiurelile tale de adolescent întârziat la coada de pâine luată pe cartelă.
    Dar tu, nu mă lua prea tare în seamă. Continuă cu criticile. Măcar mă amuz. Și nici nu ai habar ce distractiv poate fi. Bașca, când vă citesc pe câte unii din voi (nu pe toți) parcă-mi zboară cheful de a scrie eu. Mi-e teamă să nu înșir tâmpenii. Sau măcar, nu la fel de amuzante.


M-a strafulgerat o idee

