06
Nov
12

Un pic de istorie

Un studiu a gasit ca doar 22 de tari de pe glob n-au fost niciodata invadate de Marea Britanie. Aici am ramas cam susprins, ca vad ca si Romania e roz. Stie cineva cand ne-am batut cu englezii si prin ce conjunctura nefericita am fost nevoiti sa ne predam ca de obicei?

14 Responses to “Un pic de istorie”


  1. November 6, 2012 at 12:49 AM

    Articolul e exagerat (include chiar si pirati englezi care au furat oala cu sarmale de la o batrana din Bujumbura sau ceva de genul asta). Cred ca Romanica e inclusa pe lista din cauza raidurile anglo-americane (de fapt americane) de la Ploiesti din 43.

    • November 6, 2012 at 11:04 AM

      E si asta o varianta, nu mi-e clar daca se pune doar invazia pe uscat, sau merge si survol. In articol zice ca se pun si pirati, dar doar sanctionati de guvern, nu independenti. Inclin sa cred ca varianta lui Boemul e mai aproape de adevar.

  2. November 6, 2012 at 8:13 AM

    Nu ma asteptam la asa ceva 🙂 Desi, totul este posibil. Fiecare stat isi scrie propria istorie si probabil ca Marea Britanie considera, in grandomania specifica, toate statele ca fiind invadate. Dar acum serios, ai descoperit despre ce e vorba?

    • November 6, 2012 at 11:06 AM

      Boemul si Paradis au dat ceva idei. Lista e destul de extinsa, nu e vorba de cuceriri doar de razboaie, chiar si pierdute. Probabil ca e facuta ca sa le aminteasca englezilor cat de varzari au ajuns. 🙂

  3. November 6, 2012 at 8:57 AM

    primele lupte din războiul Crimeei s-au dat pe teritoriul nostru, pare-mi-se că şi englezii au debarcat ăn Dobrogea.

  4. November 6, 2012 at 8:58 AM

    iar intru în spam 😦
    războiul Crimeei, cred.

  5. November 6, 2012 at 12:38 PM

    A fost un exercitiu bun pentru toti articolul tau! Asa e, in vremea Razboiului Crimeii, Pricipatele Romane( Moldova si Valahia) erau sub suzeranitate otomana, dar sub protectorat rusesc. In urma raboiului, am ramas sub suzeranitate otomana (de are nu vom scapa decat dupa Razboiul de Independenta, 1877-1878), dar sub protectoratul Marilor Puteri, iar Marea Britanie a avut atunci flota in marea Neagra pentru a asigura acest protectorat. Astfel Principatele Romane apar ca si cucerite de ei, desi e o cucerire indirecta.

    Cu Transilvania se petrece acelasi fenomen in Primul Razboi Mondial. Transilvania facea parte din Imperiul Austro-Ungar, deci era de partea Puterilor Centrale. În august 1916, după o serie de succese inițiale pe frontul din Transilvania, deschis la intrarea României în război de partea Antantei, armata română a fost zdrobită de o ofensivă comună austro-germano-bulgară și cea mai mare parte a teritoriului țării a fost ocupat. Cand Antanta, deci si Anglia, a eliberat Transilvania, a fost tot un soi de cucerire indirecta!

    Nu noi am fost cuceriti, de fapt, ci imperiile din care am facut vremelnic parte. De aceea aparem ca si ocupati de unii si de altii, fiindca am fost prost condusi, prost sfatuiti, prost echipati, am intrat in tot felul de conflicte agatati de fustele Marilor Puteri, cand de o parte, cand de alta!

    Noua ne-a lipsit un lider autentic si atunci ca si acum. Suntem o societate faramitata de interese individuale, marunte, cu energiile disipate pe te miri ce. Ne lipseste acel conducator capabil sa solidarizeze si sa inchege natiunea. Istoria se repeta! Vedeti ca si in zilele noastre suntem o colonie, o vaca buna de muls.
    Vom cadea de fraieri la prima conflagratie mai serioasa!

  6. November 6, 2012 at 3:59 PM

    Eu am altă teorie! A invada nu este neapărat sinonim cu bătălie, război, luptă, etc. Cum la istorie nu sunt prăfuleț ci praf de-a binelea ..io zic așa:

    Vorbim de celebrul „Five o’clock” cu ceaiul lor cu tot. Cel mai probabil că vorbim de momentul în care Five o’clock -ul ăsta a invadat lumea bună și protipendada mondială. Explicabil cumva văzând că Bolivia e out, sau Mongolia…dar nu-mi eGzplic cu Luxembourg-ul sau Monaco-ul. Mai cat să văd aici…
    La noi:

    De exemplu, citim în „L’Independance roumaine”:

    „Madame Esmeralde Piscopesco, five o’clock tea tous les jeudis.“

    – Azi e joi. Haide, zic eu, la Madame Pisocpesco.”

    O dată ajuns „salonul” pe meleagurile noastre, să zicem pe la 1800, „Five o’ clock-ul” de băut ceaiul englejesc, poate fi considerat un moment de invazie.
    Nenea Iancu știe! Eu doar îmi pregătesc ceaiul:) Trebuie să fie gata într-o oră!


M-a strafulgerat o idee

