09
Oct
12

Invizibilii

Observ, de cand nu mai stau la bloc cu ghena, d-aia sub forma de tub, existenta unei clase sociale de cautatori in gunoi. N-as putea sa spun daca a aparut de curand. Banuiesc ca sub o forma sau alta a existat tot timpul. Banuiesc, din nou, ca ea s-a dezvoltat foarte mult de cand cu campaniile de sortare a gunoiului. La inceput vedeam adunatorii de plastic la toberoanele ecologice, intre timp am impresia ca au devenit extrem de comuni, ca ma intalnesc foarte des cu ei, si sacii lor imensi, in tramvai.

La mine la bloc nu sunt tomberoane ecologice. Sunt tomberoanele clasice, imputite. Adevarul e ca este o concentratie respectabila de tomberoane in micul meu colt de cartier. Poate de aceea vad in fiecare zi probabil zeci de oameni care cauta in ele, daca nu cumva sunt sute. Cam de fiecare data cand ies dupa tigari, trecand pe langa doua grupuri de tomberoane, vad oameni care scormonesc. De obicei la intoarcere vad deja alti oameni. Traficul de invizibili este impresionant. Ca dovata n-am reusit sa-l tin minte pe nici unul, dar asta este posibil sa se datoreze si filtrului de burghez cu care defilez prin viata.

Cu toate astea mi-au atras atentia tot felul de oameni. Unii par aurolaci, altii sunt destul de curatei, si in nici un caz nu par sa aiba neuronii arsi de la droguri sau bautura. Intr-o zi am vazut o baba de vreo suta de ani. Abia mergea saraca. A fost cat p-aci sa ma duc la ea si sa-i dau 1 leu, desi datul de pomana mi se pare o insulta, si chiar o boala a societatilor nefunctionale. Evident ca nu i-am dat nimic. Am zis: “Asta sigur e vreo baba nebuna care cauta mancare pentru cainii de la bloc”! Alta data am vazut doua tiganci tinere, cu un copil in carucior dupa ele. Sa mai zica rasistii ca tiganii nu vor sa munceasca. Azi am vazut un tip tanar care, gasind un covrig in gunoi, l-a dat unui caine vagabont. Cainele nu l-a mancat evident. Aici in zona cainii sunt hraniti mai bine ca oamenii.

Ce ma intreb e: Nu-i vede nimeni pe oamenii astia? Nu se intreaba nimeni ce e cu ei? De ce sunt nevoiti sa caute prin gunoaie? Nu este nimeni scandalizat ca scade pretul apartamentelor din cauza nespalatilor astora? Nu se gandeste nici o asociatie de protectie a animalelor ca astia ar putea agresa cainii vagabonti? Nu este nici o domnisoara parfumata scandalizata de pericolul pe care il prezinta la adresa igienei si copiilor? Nu vrea nici un politician niste voturi de la amaratii astia si de la burghezii care vor sa scape de ei?

Probabil ca iara am scapat de sub control latura mea sarcastica. Probabil ca acesti oameni sunt niste neadaptati rebeli care au refuzat ajutorul oferit de stat si de miile de asociatii care incearca sa-i integreze. Probabil ca nu vor un loc de munca stabil, probabil din motive psihice. Probabil ca nu pot avea nici un rol in societate.

Nu pot insa sa nu ma gandesc la un tertip ieftin si de mare succes folosit in politica, si care se refera de multe ori la acesti oameni. Il stiti cu totii, este problema alora care nu platesc nici un impozit si traiesc pe spinarea noastra. Din cauza astora ca ei nu puteam avea noi spitale curate, autobuze care vin la timp, pensii decente, etc. Din cauza lor e nevoie de noi taxe si impozite, de noi aparate birocratice, de alte formulare, alte controale si corpuri de control. Astia ne saracesc, saracii care cauta in tomberoane. Nu managerii care falimenteaza combinate de miliarde, bancherii care pierd prin speculatii, lucratorii la stat care nu fac, la propiu, nimic, politicienii si birocratii care se plimba cu avionul pe la conferinte, sau aia care fura cu nerusinare.

Si cu toate astea eu nu pot decat sa tin cu amaratii astia. Dar ce stiu eu, eu sunt doar un comunist cretin.

 

7 Responses to “Invizibilii”


  1. October 9, 2012 at 1:17 PM

    Dex, ce ma bucur ca ai scris despre asta!
    Mi-e mila de toti oamenii acestia si, mai ales, de copiii flamanzi si dezbracati, ca ei chiar nu au nicio vina. Mi-e mila de batranii pensionari care au platit o viata impozite si taxe ca sa aiba o pensie de doi lei, iar painea sa coste trei…
    Ce sa ne mai miram? Profesorul Pesamosca, celebrul chirurg, a murit in saracie lucie…
    Da…
    Spolierea cetatenilor e reforma cea mai grozava a ultimilor ani!

    • 2 Doxatul Dex
      October 9, 2012 at 2:43 PM

      Cred ca tuturor le e mila. Evident ca asta nu ajuta la nimic, ba din contra, e contraproductiv.

      • 3 lafeeblanche
        October 9, 2012 at 2:47 PM

        Dex, eu ma duc si le dau de mancare la copii! Stiu ca nu ajuta la nimic! Dar chiar nu-mi trece altceva prin minte! Toate agentiile si para asociatiile nu sunt altceva decat tot niste capuse pe bugetul de stat si nu fac nimic, nimic in numele celor pentru care chipurile s-au infiintat! Aceste institutii sunt tot niste forme fara fond care sa arunce praf in ochii prostilor!
        E contraproductiva mila, dar, in lipsa de altceva, e buna si compasiunea!

  2. October 14, 2012 at 11:26 AM

    Ai observat ceva tu dar nu esentialul. Daca invizibilii tai cauta prin gunoi, inseamna ca acolo este ceva de valoare. Si daca sunt atat de multi cu sacii aia in spinare, cineva ii plateste ca sa ii care.

    • 5 Doxatul Dex
      October 14, 2012 at 12:06 PM

      Dupa logica ta bumbacul avea mare valoare, ca erau milioane de negrii la cules.
      Cateodata chiar nu ai alta varianta, trebuie sa faci si lucruri aproape lipsite de valoare.
      Pe de alta parte firmele de reciclari numara teancuri, teancuri probabil.

  3. October 21, 2012 at 11:01 AM

    Mi se pare de bun simt ca firmele reciclatoare sa faca bani din ginoaie. La urma urmei productia no. 1 a omenirii este gunoiul.


M-a strafulgerat o idee

