17
Sep
12

Oameni de (ne)stiinta

 

M-am uitat la Prometheus, si inca ma mai arde, prostia ma arde, am neuronul in flacari.

Cat de greu o fi sa faci un film in care oamenii de stiinta sa para ca au absolvit clasa a 5-a? Nu zic sa fie toti urati si batrani, ca-n realitate, ca de, trebuie sa se uite si meltenii la megaproductie, dar totusi.

Eu inteleg ca stiinta e grea, e greu sa intelegi ecuatiile alea cu multe cifre si cu semne ciudate si cu litere dubioase din limbaje moarte, dar totusi, principiul de baza e simplu, nu trebuie sa abandonezi orice incercare de a respecta macar lucrul cel mai de baza, si anume: “Nu atingeti exponatele!” Cum ziceam, nivel de clasa a 5-a ora de biologie: “Copii, vom diseca acum o broasca. Va rog sa nu scuipati in broasca, sa nu lingeti broasca, sa nu infigeti creionul in broasca!”

In alte cazuri se pastreaza o urma de realism. Spre exemplu inca n-am vazut un film politist in care detectivul sa violeze cadavrul inainte sa-i faca poze. Nimeni nu impunge cadavrul cu bete, nimeni nu pleaca cu cadavrul la spinare.

Dar cand e vorba de extraterestii, adica chestiile alea pe care nimeni nu le-a vazut niciodata, totul se duce pe apa sambetei.

“Hei, am gasit o cladire extraterestra. Eu cred ca prima data ar trebui sa ne scoatem castile, apoi sa ne bagam degetu’ in mucii aia verzi care se scurg de pe pereti, si, ca sa fim siguri ca orice urma de stiinta este compromisa, hai sa deschidem toate usile, ca da-o-n pula noastra de atmosfera controlata veche de 2 milioane de ani, aia nu e buna pentru stiinta!”

Acum ce sa ai pretentii de la xenobiologi, geologi, fizicieni, si alte lucruri complicate, cand nici hackerii nu sunt mai breji. “Auzi ba, tu ala barbos si murdar, hacker/culturist/maestru de arte martiale! Ia du-te tu la calculatorul ala si baga patratul albastru in cercul rosu, ca d-aia ai facut 17 ani de facultate si 4 mastere!”

Eu as interzice filmele astea, pentru motivul clasic, distrug copiii.

“Ce vrei odorul lu’ mama sa te faci cand cresti mare?”

“Om de stiinta!!!”

“Bravo iubirea mea, dar de ce?”

“Ca sa ling muci extraterestrii de pe pereti!”

6 Responses to “Oameni de (ne)stiinta”


  1. September 18, 2012 at 2:03 AM

    Mbun. Sa-l tai de pe lista? πŸ˜›

  2. September 23, 2012 at 10:40 AM

    Nu taia nimic, ia de vezi filmul ca vorba Dexului altceva nu cred ca mai pupi anul asta. Auzi bre Dexule, dar capul ala de ce era el asa proaspat dupa neshte meleoane de ani. NU de alta dar la fizica m-au invatat aia ca daca bagi electrozi intr-o piatra (doh) nu e implanta nimic cand dai drumul la curent.


M-a strafulgerat o idee

