27
Aug
12

e luni! sa vorbim despre moarte!

Ce moment mai potrivit decat luni pentru a vorbi despre moarte? Deja sunteti instalati confortabil in cosciugele individuale de lucru, sau cei mai norocosi chiar in cavouri individuale de munca (ce invidie am p-astia!), iar cei mai nenorocosi sunt probabili prezenti la o groapa comuna intitulata foarte inspirat “sedinta”, deci cu siguranta va ganditi la moarte!

Asa ma gandeam si eu intr-o zi, ca eu am obicieiul sa ma gandesc la prostii in loc sa le ignor, cum o fi cand mori? S-ar putea sa mi se traga si de la seria aia de filme “Final Destination”1,2,3 si 1. Cum e sa mergi pe strada si sa te gandesti: “Uite acum poate sa dea o masina peste mine!”. Majoritatea, daca au cumva gandul asta, adauga imediat: “Ce tampenie! Cum sa se intample asta tocmai azi, eu mai am chestii de facut!”. Insa o minoritate, nu foarte insemnata, dar nici neinsemnata, o sa ia in dinti prima bordura, dupa care o sa se indrepte sontic, sontic spre vesnicele plaiuri ale vanatorii. Ca exercitiu zen, data viitoare cand o sa aveti un asemenea gand, va recomand sa va rostogoliti de trei ori si sa va bagati o piatra in buzunar!

Toata lumea cred ca si-ar dori sa aiba puterea premonitiei la un moment dat sau altul, sa afle daca e iubit, daca o sa puna mana pe bani, etc. Nimeni probabil n-ar vrea sa afle cand va avea un nefericit accident de tractor. Si eu mi-am dorit foarte mult sa pot prevede viitorul, apoi m-am bucurat ca nu pot. Chestia asta ma consoleaza in momentele de stres. De exemplu cand ma urc in avion tot timpul am viziunea in care timp de o jumatate de ora incerc sa deschid usa exterioara, in timp de avionul se prabuseste in flacari. Din fericire stiu ca previziunile mele sunt de rahat, asa ca ma pot linistii. Daca din intamplare, cu o zi inainte, ar fi ghicit 4 numere la loto, m-as vedea nevoit sa abandonez visul meu de a zbura cu avionul, in scopul de a ma ingropa in cimitirul elefantilor, pe care l-am vazut in filmul “Tarzan – Omul maimuta.”

Realitatea e ca moartea pandeste la fiecare colt. Daca tot timpul zici: “Uite aici pot sa mor!”, sansele sunt ca sa ai dreptate pana la urma, lucru care poate fi benefic pentru cei care n-au niciodata dreptate. Poti sa iti spargi capul in baie, cred ca fiecare a alunecat in baie de cateva ori in viata, si s-a intrebat ce s-ar fi spart primul, capul sau cada? Poti sa te electrocutezi in baie. Poti sa mori de diverse boli, prea numeroase ca sa fie enumertate, in lumea civilizata fiind insa la moda cancerul sau SIDA. Poti sa fi bine merci cutitat intr-un gang intunecat. Poti fi inecat de un val, sau de un curent, poti fi strivit de un copac, poti cadea intr-o rapa sau poti fi strivit de un cutremur serios. Sau poti fi traznit tocmai cand ai prins cel mai mare peste din viata ta. Poti fi calcat pe trecerea de pietoni, sau poti ajunge la poarta raiului imbratisand senzual un copac.

Si cu toate aste nimeni nu se gandeste la moarte, sau nu se gandea inainte sa citeasca articolul, lucru pentru care o sa-mi multumiti probabil mai tarziu.

5 Responses to “e luni! sa vorbim despre moarte!”


  1. August 30, 2012 at 8:29 PM

    Ce-mi place de tine, Dexule. Nu m-as fi gandit azi la moarte, daca nu ti-as fi citit articolul cu virginele :)) Eu voi muri de ras, asa cred. Sa mori razand nu-i asa rau, ii scutesti pe toti de-o drama si de-o tragedie :))


M-a strafulgerat o idee

