10
Aug
12

Atletul American n-are nevoie de picioare!!!

Stiam eu ca Sven Hassel e un profet deghizat in nazist, pensionat ca scriitor. De la el am invatat cat de tare este soldatul german, d-aia imi place mie Germania. Cum zicea Sven, s-a vazut la un moment dat un soldat rus care alerga fara cap, descumpanind un pic mintea germana superioara. Apoi, intamplarea face, ca un soldat german sa alerge fara picioare, lucru care lamureste complet problema, ca si gaina alearga fara cap, dar nimeni n-a auzit de nimeni, pana acum, care sa alerge fara picioare.

Fast forward in zilele noastre, noua rasa superioara se apropie de eroica realizare germana. Un alergator american alearga 200 de metrii cu piciorul fracturat. Este clar ca poporul american poate alerga si fara picioare, tot ce conteaza este vointa lor superioara si credinta in Dumnezeu.

Am avut si eu o data piciorul luxat. Sau de doua ori. Durea ca dracu! Eu n-am putut sa merg de loc doua zile. Abia am reusit sa merg 200 de metrii pana acasa, intr-o jumatate de ora, dar de, eu sunt, din pacate, roman, si nici n-am luat “vitamine” d-alea bune.

Asta ma duce la cealalta nedumerire a mea: Cum iti poti rupe piciorul alergand? Medical vorbind? Vorbim de niste oase care suporta cateva sute de kilograme. Mai ales pentru un sportiv de performanta mi se pare un lucru dubios. As intelege sa-ti strici glezna, sau genunchiul, sau sa-ti rupi vreun tendon, din cauza antrenamentului excesiv, dar sa-ti rupi un os? In timp ce alergi? Oare lotul american n-are doctori care sa descopere lipsa de calciu? Sau poate o fi mancat niste “vitamine” stricate, ca exista o legenda urbana cum ca excesul iti poate afecta oasele.

Pentru unii, probabil, povestea asta e un exemplu de motivatie si de dedicatie si de dragoste pentru sport. Pentru mine e inca un semn ca sportul a luat-o razna. Lasand la o parte blaturile evidente de la aceasta olimpiada. Sa-ti rupi oasele alergand, sau sa mori pe teren jucand fotbal, mie nu imi mai seamana a sport. Nu mai vad nici o legatura cu barbosii dezbracati care se tavaleau prin praf la primele olimpiade. Nu mai vad talentul, gandirea, inovatia, spectacolul, vad doar o adunatura de anomalii genetice, sau drogati, care se lupta pentru cateva secunde, sau pentru o palarie de bani.

La ce te-ai baga in asta? In afara de bani, care este scopul? Unde e placerea de a-ti invinge limitele, de a alerga mai repede, de a avea reflexe mai buna, de a deveni mai puternic? Cred ca s-ar putea decide medical cine are o toleranta mai mare la steroizi sau un organism care produce cantitati nesanatoase de testosteron. Si apoi se poate face o simulare pe calculator ca sa aiba poporul la ce se uita, si asa se scapa si de picioare rupte la alergare. Sau poate e doar evolutia tehnologica, iar eu nu o inteleg, gen: De ce sa inveti sa tragi cu arcul cand poti sa inveti sa tragi cu mitraliera?

 

4 Responses to “Atletul American n-are nevoie de picioare!!!”


  1. August 10, 2012 at 11:38 PM

    Nu fi necajit, Dex. Inca se organizeaza cursuri de tras cu arcul, insa cred ca e mai usor cu mitraliera. Pentru arc iti trebuie o forta mai mare, din cate stiu eu (dar nu stiu prea multe).
    Nu am mai urmarit de mult timp o competitie sportiva. Si daca iti spun care a fost ultima, vei rade 😛 World Strongest Man sau asa ceva. Am ramas uimita de cum niste matahale de oameni, care par perfecti pentru tiparul ,,mare si fara creier”, sunt mai sportivi decat toate maimutele astea ce alearga pe terenul de fotbal – asta apropo de depasirea limitelor, de fair-play, de competie sanatoasa si respect pentru ceilalti concurenti.

    • August 11, 2012 at 11:16 AM

      E greu sa nu respect niste persoane care te pot strivi 🙂

      • August 11, 2012 at 11:59 PM

        Ideea e ca fiecare dintre ei ii poate strivi pe ceilalti, dar ei chiar empatizau unul cu celalalt si se incurajau reciproc oarecum (probabil pentru ca stiu ei prea bine ca nu e usor sa tragi un camion dupa tine) :))

        • August 12, 2012 at 12:50 AM

          Culturistii sunt destul de prietenosi dupa ce te obisnuiesti cu ei, si uiti cata bataie ti-ai luat cand erau badigarzi si tu erai student. Ca sa fiu sincer mie mi se par niste oameni destul de fricosi, impresioneaza cu fizicul pentru ca nu prea au cu ce altceva. Desigur exista si o minoritate de culturisti care fac si box, de aia n-as face misto. Oricum, cand esti in dificultate poti duce discutia spre performantele de la sala, si care droage sunt mai bune pentru muschi, si o sa-ti povesteasca toata viata lor.


M-a strafulgerat o idee

