26
Jun
12

Sus piratii!

Se tot bate apa in piua cu pirateria asta virtuala. Evident ca-n Romania subiectul este cam nesemnificativ, date fiind, pe de o parte, faptul ca romanii s-au obisnuit in mod “natural” sa pirateze iar, pe de alta parte, faptul ca politia este cretina si incompetenta. Am zis ca romanii s-au obisnuit “natural” sa pirateze in sensul ca era de prost gust sa dai un salariu pe un Windows sau jumate de salariu pe un film prost. Asa ca piratai, sau piratezi, oarecum din necesitate.

Companiile media se dau cu curul de pamant si arunca cu bani si influenta in stanga si-n dreapta ca sa opreasca fenomenul. Mai nou vad ca in UK va costa 20 de lire ca sa te aperi in fata unei acuzatii de “copyright infrigement”. O decizie evident abuziva, dar cui ii pasa. Interesant e ca industria media nu invarte cine stie ce bani, relativ la alte industrii, ceea ce invarte insa este mult mai important decat banii, si anume mintile oamenilor. In general prostii sunt victimele standard, dar nici oamenii inteligenti nu sunt exclusi, desi campaniile pentru ei sunt mult mai rare.

De ce tin eu cu piratii?

1)  Companiile care detin drepturile de autor sunt doar niste paraziti, care n-au nici o legatura cu cei ce creeaza produsul. In cazul Hollywood-ului si mass-mediei vestice evreii care trag itele sunt evident de cea mai joasa speta, in majoritatea cazurilor. Niste oameni care au avut tupeul sa incerce sa nu-i dea nici un leu lui Peter Jackson pentru “Lord of the rings” n-au nici un drept sa se vaite ca eu mi-am downloadat filmul. Punct!

2) Toata lupta anti-piraterie este o extensie a crizei economice, si morale, a societatii vestice. Iar eu pe astia nu-i agreez. Daca ai crezut ca poti sa sustii o economie numai cu muzica si filme, imi pare rau pentru tine, meriti sa iti iei o mare muie. In loc sa accepti ca vremurile se schimba, ca oamenii se schimba, si mai ales, ca foarte multa lume nu vrea sa-ti mai cumpere rahaturile, tu incerci sa bagi pumnul in gat alora mai mici. Succes cu treaba asta!

3) Legatura dintre cel care face un produs si cel care castiga de pe urma lui este zero. Ca exemplu ma pot da pe mine. Din softurile pe care le-am facut, la cate apare numele meu, undeva? Zero! Corporatia ia toate drepturile, eu am luat salariu, asta este. Daca downloadez softul nu-mi fac mie nici un rau. In cel mai rau caz fac rau unei mega-corporatii lipsita oricum de cel mai elementar bun simt.

4) Banii pe care ar trebui eu sa-i dau, nu sunt banii pe care ar trebui eu sa-i dau. 🙂 De ce zic asta? Pai trebuie sa fii cretin sa crezi ca un film costa 200 de milioane! Ma doare pe mine in cur ca l-au pus pe prietenul tau actor principal si ai facut efectele speciale cu firma lu’ tactu. De asemenea mi se rupe ca ai dat jumate din bani pe reclame si postere. Aia e treaba ta ca ai vrut sa transformi un rahat intr-un aeroplan. Daca ai vinde Transformers cu 30 de centi, cat valoreaza cu adevarat, as fi foarte fericit sa-l cumpar si sa ma sterg cu el la cur, oricate probleme logistice ar ridica treaba asta.

La final voiam sa promovez pirateria, dar dupa ce am scris vreo doua randuri am realizat ca n-am cum. Excrementul pe care il imping marile companii de media este nociv chiar daca e gratis. La fel de repede te prostesti si daca platesti si daca nu. La fel de repede inghiti propaganda, la fel de repede dai in anorexie sau te apuci de Xanax. In concluzie, am scris degeaba atat, ca n-am nici o concluzie. 🙂

11 Responses to “Sus piratii!”


  1. June 26, 2012 at 10:55 PM

    Tu n-oi avea nicio concluzie, dar io am o observație. Ai folosit de-atâta ori cuvântul „cur” legat de niscai dureri ori altele asemenea încât mă văd nevoită să te întreb: ai făcut hemoroizi? 😀

  2. June 27, 2012 at 3:24 PM

    eu piratez! clar sunt pro!…ca inghit, ca nu inghit propaganda e un alt shit….stii? dvd-urile cu muzica clasica, cu opere – de ex la carturesti sub 200 de ron nu gasesti! poate doar in niste distributii indoielnice sa fie pe la 150 ron. de ce as da un sfert de salar cand pot de pe torrentii rusi sa-mi iau moca orice verdi, puccini, rossini, donizetti, etc…si sa ma delectez cu ele fara sa ma simt neaparat indobitocita??? nu-mi permit sa ma culturalizez! stiu ca banii dati pe dvd-uri, pe filme, muzica, samd nu se duc unde trebuie si cat trebuie. drepturile de autor sunt jalnice de-a dreptul. grosul pleaca la companiile care au cumparat aceste drepturi si care exploateaza maximum…aici nu pot face eu nimic!
    asadar, piratez! da, o fac fara sa-mi fie rusine ca o fac. nu-mi permit! n-o fac din comoditate!…
    candva am jucat in niste filme, reclame, etc. stii cat am primit de la credidam in urma difuzarilor repetate in niste ani? 0 ( zero!) lei…da, piratez deja de drag! na! cu sau fara concluzie, prostita pe bani sau nu!


M-a strafulgerat o idee

