14
May
12

Economistii

Ete ca se duce iara leul pe copca. Lucru care nu e rau in sine, ca-i afecteaza doar pe prosti, adica aia care muncesc pentru bani sau aia care tin lei la ciorap. Eu bineinteles ma incadrez cu mandrie la amandoua categoriile. Ca de obicei la asemenea evenimente mondene, apar bineinteles si parerile diversilor economisti: “Euro nu va depasi 4 lei 50!” sau “Este o schimbare de scurta durata iar cursul va reveni la 4.3 lei la 1 euro!”

Sa muriti voi! Adica pe bune, va rog sa muriti!

Evident ca toate aceste previziuni sunt niste aberatii, ca si celelalte. Cum am mai zis de o mie de ori, economia nu e o stiinta, poate este o religie, dar stiinta sigur nu e. Doar pentru ca te-ai prefacut ca urmezi o cale stiintifica, ai scos din cur niste ecuatii care leaga masa monetara de mirosul si culoarea basinilor fluturilor portocalii cu 3 puncte verzi din Borneo, nu inseamna ca ceea ce faci e stiinta. De ce? Pentru ca formulele n-au functionat niciodata.

Sa explic si pentru fetele de la uman. Se observa un fenomen, se scoate din cur o formula, descrisa printr-o ecuatie, se testeaza formula experimental! Daca merge: Evrika! Premiul Nobel, droguri, craci si silicoane de firma pana la moarte! Daca nu merge formula, o bagi de unde ai scos-o si lucrezi ca profesor la Dimitrie Cantemir. Observati ce lipseste la economie? Indiciu: e ingrosat mai sus.

Religia economiei de piata nu a scos niciodata un rezultat reproductibil. Si de aici penibilul s-a auto-perpetuat. Niste labagii care nu stiu in ce buzunar au cheile si in care au penisul, incearca sa rezolve un sistem cu milioane de necunoscute si sa prezica cursul leului. Fiind un om indulgent, si tolerant, am o sugestie: Ce-ar fi sa o luati de jos, si sa preziceti mai intai chestii mai simple! De exemplu cate sticle de rachiu va vinde luna viitoare carciuma din satul oltenesc Latzei!? Asta ar trebui sa fie banal pentru niste oameni de stiinta inteligenti ca voi! Si dupa aia puteti evolua la a prezice cate caramizi va folosi municipiul Caracal, care va fi pretul zmeelor rosii din Olanda, etc.

Sau am o idee mai buna, pentru a inchide odata pentru totdeauna gura invidiosilor care scriu pe blog, facem in felul urmator. In anul doi de facultate iti iei o tema, si zici: “Ferma de bibilici Ana Pauker SRL, din comuna Pasarici, va produce in urmatorii doi ani 2 tone, 325 de kg si 3 grame de pene!”. Iar peste doi ani, in loc de lucrare de licenta, vii cu foaia de la firma in care se arata ca stiinta ta a functionat, cu o marja de 5%. Si asa ajungi economist. Altfel ai dreptul sa taci dracu’ din gura si sa-ti tatuezi Cor7ez pe frunte.

Este ca zic bine? Adica eu daca fac o pompa pentru fantana si peste doi ani se demonstreaza ca de fapt a iesit un fierbator de apa, nu prea ma pot numi inginer, nu?

Pana atunci, va multumesc sincer pentru contributia extraordinara pe care o aveti la a oferi umbra animalelor mici si mijlocii de pe aceasta planeta, dar voi fi nevoit sa imi fac propriile previziuni economice folosind caramida mea vorbitoare. Sincer vorbind a prezis si ea ca leul va scadea, deci e buna la economie. Din pacate la medicina e proasta, ca a prezis si ca-mi va creste penisul daca nu-l folosesc, lucru care ar parea logic, adica daca nu se toceste, dar totusi bagi mancare in tine, trebuie sa cresca, dar se pare ca nu e asa. Sau poate e din cauza crizei, si va incepe sa creasca odata cu economia globala, caz in care o sa-mi trec caramida pe CV. Promit!

23 Responses to “Economistii”


  1. May 14, 2012 at 7:51 PM

    Un grup de admiratoare de la Litere iti multumeste (grupul) cu batistele si jupele fluturand pentru analiza economica de mare rafinament. Cand voi avea bani, tie ti-i voi da sa mi-i administrezi.

    • May 14, 2012 at 7:54 PM

      Cu clienti ca tine caramida mea va muri de foame.

      • May 14, 2012 at 7:59 PM

        Jura-te! Ti-am adus admiratoarele sa-si fluture fluflu-urile degeaba?
        Te oferi consultant financiar? Te platesc regeste! Cam cum il platesc pe cel de la firma. Ca mi-am facut editura, am platit de m-am uscat si acum imi spune ca tre sa imi vind diamantele pentru un ISBN!

        • May 14, 2012 at 8:06 PM

          Vai LaFee, daca stiam ca esti bogata altfel ne imprieteneam 😀
          Cat despre consultatii financiare, eu raman la lucruri mai simple. Daca vrei o vraja sa-ti moara consultantul se poate, dar la consultatii nu ma bag.

          • May 14, 2012 at 8:11 PM

            Dex, de cand am blog, nu stiu daca ai vazut asta, am constatat ca pe blog toti sunt frumosi, tineri, destepti si bogati. Daca nu te pricepi decat la vraji, n-am facut nicio branza ca la vraji ma pricep si eu chiar daca nu am nototietatea Mamei Omoda. Am doar notorietatea Omidutei Kitti. De cand cu discutiile tale despre calorii, am inceput sa ma ingras. Te rog sa scrii de slabanogi, sa imi revin. Si sa fie euro cat vrei tu. Eu ma mut in Congo Brazaville.

  2. 6 picatura
    May 14, 2012 at 10:35 PM

    dupa ce scapa cativa economisti cu viata printre marea de fuste economiste, te iei si tu de dansii… viata e asta?

  3. 9 oamadetinichea
    May 15, 2012 at 8:01 AM

    Hai cu TransSiberianul Dexule, dă-i în plm de bani!

  4. May 15, 2012 at 4:59 PM

    globul meu de cristal mi-a dezvăluit o viziune ușor neclară…în sensul că se murea dar nu știu cine…leul, euroiul, economiștii, penisul???…deci, am o eroare de calcul la glob și îmi dă cu zecimale…să mai insist?…îi dau restart?…îl re-softez?…menționez că globul are diplomă de economist nu de vrăjitor 😛 – vă rog, ajutați-mă!

  5. May 15, 2012 at 9:34 PM

    Noi astia de la uman testam si teoriile (vorbele adica), nu doar formulele. Ca asta am invatat ca presupune statutul de ,,stiinta”, printre altele.
    Personal, mi se pare ca astia de apar si fac predictii prin presa nu sunt tocmai ,,miezul” mediului economicesc. Si ca multi habar n-au cum anume, in primul rand, ar trebui sa teste formulele respective. Cine stie, poate fac si economistii cercetari si experimente, dar noi ii vedem doar pe profetii astia din mass media 🙂


M-a strafulgerat o idee

