06
May
12

Hai noroc

Oare cine o fi inventat norocul? Asta ma gandeam eu azi, dupa ce mi-m pierdut papucul, am alunecat in rau si tot n-am prins nici un peste. Evident ca toata treaba asta nu inseamna ca sunt ghinionist, pentru ca norocul nu exista, e doar o eroare grava de rationament. Sau poate ghinionul exista special pentru mine, dar in general este tot o eroare de logica.

Un lucru e clar, n-a existat niciodata cineva care sa poata demonstra ca e norocos, iar aia care sunt ghioninsti oricum nu-i asculta nimeni, ca ori sunt saraci, ori au vreun picior de lemn sau ciuma, sau vreo boala rara.

In urma unui studiu sumar am realizat ca norocul exista de foarte multa vreme, desi in engleza spre exemplu, apare abia in 1480, si isi are originea in jocurile de noroc. O fi posibil ca norocul sa fie o creatie publicitara de rahat gen Valentine Day sau Ziua Barbatului? Poate ca vreun tigan cu alba neagra si-a facut vreun cazinou si i-a pus numele “Noroc”, dupa zeul tiganesc al calcatului in rahat, si pentru ca a avut bani de reclama, ideea a avut succes.

Budistii se pare ca avertizau de mult ca e o tampenie sa crezi in noroc. Ma tot mir la cat de destepti au fost asiaticii astia cum de nu suntem toti nist exponate la Zoo in Beijing. Probabil ca n-au avut noroc.

Romanii in schimb aveau si o zeita pentru asta: Fortuna, zeita botezatoare de magazine comunisti din doata tara. Si au avut atat de mult noroc incat s-au transformat in italieni, cea mai penibila natie din lume, la mare distanta de restul.

Se pare ca unii psihologi incurajeaza credinta in noroc ca metoda de gandire pozitiva. Cum eu si gandirea pozitiva avem grave diferente de perceptie a realitatii inconjuratoare, vad chesti a asta mai mult ca o reactie la un fapt deja implinit. Adica raul e deja facut, hai sa privim partea pozitiva. Gen: nu mai ai un picior, ai putea sa incerci sa sari la olimpiada cu celalalt!?

Dupa cum se poate vedea din acest articol, norocul ma bulverseaza ca notiune, nu prea pot sa-i dau de cap. Poate si din cauza celor 1381 de muscaturi de tzantari de care ma bucur in momentul de fata. Daca aveti idei inteligente despre subiect, promit sa aflu, la schimb, daca poti muri de la muscaturile de tzantar. Asta daca nu mor eu ca sa demonstrez teorema.

6 Responses to “Hai noroc”


  1. May 7, 2012 at 2:35 AM

    Haidi băi Dexule, și io care am intrat răpide răpide când am văzut titlul c-am crezut că zici de bere ori măcar alte alcoale!

  2. May 7, 2012 at 9:19 AM

    păi s-avem pardon, ce căutai matale pe râu în timpul prohibiţiei??? ai meritat să cazi în apă şi să te dezpapuceşti:)

  3. May 8, 2012 at 2:27 AM

    Intotdeauna mi s-a parut o porcarie notiunea asta de noroc/ghinion. E chestie de probabilitati si sansele ca ceva sa se intample. Dar ma tot intreb, cum se face ca celor mai jegosi oameni li se intampla preponderent lucruri bune, iar oamenilor alora care merita tot ce e mai bine, li se intampla numai tampenii? Nu voi spune ca e incorect, dar e dubios.


M-a strafulgerat o idee

