01
Apr
12

E greu sa fii baiat de treaba

Stateam eu asa si ma gandeam, chestia asta e complicata. Plus ca e dificila din start, in cele mai multe cazuri, mai ales daca esti un personaj mai independent. A fi baiat de treaba necesita ceva efort. Nu e usor sa faci ceva pentru ceilalti, nici macar ocazional, dar daca iti mai intra si in sistem te alegi cu un stres in plus, in sensul ca stai sa te gandesti, atunci cand iei o decizie, in ce fel vei influenta pe unul sau pe altul.

As vrea sa zic ca, daca esti baiat de treaba, o sa duci o viata minunata inconjurat de prieteni, familie, dragoste si alte chestii d-astea pufoase. Adevarul e ca am auzit multi mai multi oameni care si-au luat teapa incercand sa nu ii calce pe altii in picioare, decat am auzit de oameni care chiar sa obtina ceva prin altruism sa empatie. De fapt, ca sa fiu sincer, daca ma gandesc bine, in a doua categorie nu stiu pe nimeni.

Ma rog, toata filosofia asta are un mare neajuns, poate ca esti o persoana de treaba deja, si ar fi greu sa te apuci sa devii ceva care nu te reprezinta, sau ceva care poate chiar urasti sau detesti. Deci unii sunt nevoiti probabil sa-si care crucea indiferent de rezultate.

Alta problema cu omenia e ca exista tot timpul o linie foarte firava intre a fi un om bun si a fi o victima. De cate ori trebuie sa ierti pe cineva, sau sa ajuti pe cineva, si cat timp trebuie sa treaca ca sa realizezi cu adevarat daca ceea ce faci te va ajuta si pe tine la un moment dat? Faptele bune nu sunt rasplatite de cele mai multe ori. Chiar si cele simple.

De exemplu am observat ca oamenii de la magazinul meu de la colt au o problema constanta cu matematica, intotdeauna in dauna mea. Daca am fost naiv si n-am calculat la ultimul ban, in ideea, deloc altruista, ci logica, ca sunt un client mult prea bun ca sa fiu inselat la bani, acum se pare ca mi-am luat teapa. Si cand ma gandesc ca eu sunt ala care dau inapoi din rest cand primesc prea mult. Si uite asa au ramas fara un client, mi-as dori sa nu se merite pentru ei, dar probabil se merita si sunt pe profit.

Si asa am facut un articol fara coada si fara cap, si fara un subiect clar, dar nu-i bai, si viata e la fel. Itzele oricarei povesti reale se descalcesc in realitate, de cele mai multe ori, abia dupa ce povestea s-a terminat.

2 Responses to “E greu sa fii baiat de treaba”


  1. 1 picatura
    April 2, 2012 at 3:06 PM

    aer nesanatos de primavara. taman m-a anuntat un bun amic, cum ca s-a saturat sa fie baiat bun, si divorteaza. la el cica nu erau probleme cu restul, dar socotelile ii dadeau invariabil cu radical. tot matematica pare de vina…


M-a strafulgerat o idee

