11
Mar
12

batranii baieti rai

Era o vreme cand baietii rai din filme aveau ceva special. Nu stiu exact ce, poate un defect congenital subtil care ii facea sa arate infricosator si atunci cand zambesc, poate o doza de nebunie in privire, sau poate niste perechi uriase de oua, incredibil de paroase. Ideea e ca in filmele astea vechi, eroul nu are nevoie sa mardeasca doi, trei nevinovati, sau sa injure in stanga si-n dreapta, ca o fetita, ca sa intelegi ca e periculos. Chiar daca sta sa se spele pe dinti prima jumatate de ora, tot nu exista nici o indoiala ca cineva se va alege cu fundul tabacit.

Undeva intre perioada asta, cand o privire era de ajuns ca sa incepi sa cauti cutitul pe sub pat, si perioada actuala, denumita de istorici “Epoca Jason Statham”, s-a intamplat ceva. Este posibil ca schimbarea sa fi aparut odata cu steroizii, si cea mai mare creatie a lor Arnold. In loc sa se mai caute personaje masculine prin prezenta lor, s-a trecut la alegerea celui mai mare pachet de muschi. Evident ca asta a necesitat o schimbare a tacticii, pentru a lamuri publicul ca eroul nu este doar un maldar de carne presata, cu un impediment de vorbire, ci o masina de ucis, cu un impediment de vorbire. Vorbirea in sine a fost eliminata complet de cele mai multe ori, ca e greu sa te sperii de Van Dame cand deschide gura.

Adevarul e Jason Statham tot mai aduce cate ceva din epoca asta apusa, desi nu-l ajuta fata. Poate, pana la urma, e o chestie de varsta, poate trebuie sa treaca si el de 50 de ani, ca se devina mai impresionant. Ca frumos nu e, un punc de plecare are. Din pacate a ramas cam singurul care mai poate face un film de actiune cat de cat. Adevarul e ca nici nu mai sunt la moda filmele astea. Personaje d-astea dure si extrem de focusate pe rupt spinari nu se mai pupa cu imaginea barbatului modern. Acum eroul trebuie sa fie mai sensibil, trebuie eventual sa existe si o latura romantica a povestii, care sa nu implice bataie, sau viol, sau tranzactii financiare dimineata pe perna. Sau poate este de vina doar continutul crescut de estrogen din apa potabila.

Una peste alta, ii multumesc internetului, si lui Al Gore, pentru ca ma pot delecta si eu cu niste filme vechi pe care Pro TV-ul a omis sa le difuzeze de 576 de ori.

 

 

18 Responses to “batranii baieti rai”


  1. March 11, 2012 at 4:37 PM

    Io am recunoscut, mie Jason Statham îmi provoacă instantaneu călduri nebănuite. Moaca aia a lui de țărănoi și accentul ăla sexy mă fac să mă gândesc doar cum l-aș tăvăli. Unde mai pui că-i și chelios.
    Sper numai să nu vină la bătrânețe în România și să mănânce bătaie de la vreun puști cum a pățit Van Damme.

  2. March 11, 2012 at 9:20 PM

    Mie îmi place Tommy Lee Jones. El este genul dă bărbat, ori bun ori rău, care/mi place la nebunie 😀

  3. March 11, 2012 at 10:43 PM

    Steve McQueen unde e?

  4. March 12, 2012 at 9:15 AM

    m-am uitat şi io la film 🙂
    dacă aş fi femeie, ca băiat rău cred că l-aş aprecia pe Michael Wincott, poate ştie careva cine-i.

  5. 13 kenny
    March 12, 2012 at 9:42 AM

    din mania corectitudinii, nu pentru ca nu sint de acord cu ideea
    – statham e singurul din cei mentionati care e “frumos cu acte” (si-a inceput cariera ca model http://en.wikipedia.org/wiki/Jason_statham)
    – clint eastwood nu cred ca a jucat in mai mult de 2 filme in care sa fie cit de cit negativ (white hunter black heart e singurul care imi vine acum in minte)

  6. March 12, 2012 at 6:33 PM

    Am si eu doua propuneri! Henry Fonda si Terence Hill!


M-a strafulgerat o idee

