22
Feb
12

norii negrii

Dex, adica eu, mergea spre casa, adica mergeam, de la bere, adica de la beri. Intr-o mana avea un borcan de mustar si in alta 3 polonezi. Si Dex se gandea:
“Mie imi plac polonezii! Adica carnatii astia, ce mama dracului sunt ei, poate n-au nici o treaba cu polonezii. Cine pana mea sunt polonezii?!? Ca eu nu stiu nimic despre ei!”

Ba stiu! Polonezii sunt aia din “Norii Negrii”, serialul, sau mini-seria, ca pe vremea aia nu existau subtilitaturi ca acum, de capa si spada, facut de polonezi, cu polonezi, despre polonezi, si foarte bun pentru romani. Un serial de maxim impact pentru mintea mea fragila de la vremea aia. Nu stiu cum se masura pe vremea aia succesul la filme, tot ce stiu e ca fiecare scoala avea un profesor gras denumit Bogumil. Era sa ajunga o porecla mai raspandita decat Cioara sau Bila, ca fiecare bloc avea cel putin unul d-asta.

Si iara alunec pe panta nostalgiei si ma trezesc ca inainte era mai bine, desi am invatat la pionieri ca sloganul e: “Tot inainte!”

Mai exista filme poloneze? Sau daca tot am ajuns pana aici, mai exista filme sarbesti, unguresti, rusesti, turcesti? Am vazut de curand ceva filme foarte bune nordice, nu stiu sa va zic de unde ca  astia seamana toti intre ei. Am mai vazut si un film bun turcesc, si unul destul de mediocru cu acelasi actor.

Mai exista viata dupa Hollywood? Sau e ca porumbul, odata aici cresteau sute de feluri de plante, acum creste doar porumb, ca sa hraneasca toti meltenii?

Cred ca s-a inghitit cu fir si cu atza toata cultura asta “americana” (a se citi evreiasca), astfel incat nu prea mai incape altceva in ecosistem. Si ca tot vorbeam de cultura americana, daca Hollywood-ul e asa de american, de ce toate western-urile la care m-am uitat in ultimii 5 ani sunt italienesti? Adica nu italienesti ca in De Niro, italienesti ca in Sergio Leone. N-am televizor, ca altfel m-as fi uitat cu interes la serialul ala cu chinezi de pe TVR. Macar e altceva. Revenind la westen-uri, sunt singurul caruia i se pare ca John Wayne este imposibil de vazut in secolul asta, pentru ca a facut numai jeguri de filme propagandistice pentru tzaranoii din texas? Eu cand vad westernurile americane cu vacari cu camasi albe apretate dupa 3 luni de stat cu vaca in grajd, oerecum, parca nu mai pot sa apreciez substratul.

Unde Hollywoodul a facut propaganda, italianul a venit cu eroul murdar si plouat, cu palaria rupta intr-un colt, cu ceva chef de futut si de ciupit ceva bani de la aia mai naivi. Dar gata, m-am intins prea mult, si ca sa citez un clasic:

When you have to shoot, shoot. Don’t talk.

5 Responses to “norii negrii”


  1. February 23, 2012 at 12:06 AM

    Pe la NCRR sunt filme europene. Deși nu prea are de-a face cu numele că cică e prescurtarea de la Noul Cinematograf al Regizorului Român. Văd că au site-ul în reconstrucție.
    Era ieftin, 10 lei beletul, filme europene cum ziceam, nasol că erau mulți hipsterași. Situat pe la MȚR, mergea și-o bere după. Io beam și înainte și după, să știu o treabă.


M-a strafulgerat o idee

