18
Nov
11

La ce sunt bune filmele americane?

 

Aia mai carcotasi ar zice ca filmele americane nu sunt bune de nimic si ca au devenit unele doar niste reclame mai lungi iar altele niste regurgitari de idei de mult fumate, dar “testate”. Cum eu nu sunt un carcotas o sa enumar si niste lucruri bune la filmele americane.

Filmele americane te ajuta sa gasesti niste filme bune de care altfel probabil n-ai fi avut habar. Cum peste 50% din ele sunt niste copii infecte ale unor filme mai putin cunoscute sau mai vechi, si zic 50% doar din dorinta expresa de a nu exagera, ele ajuta la pastrarea si redescoperirea de catre public a unor opere cinematografice ,de multe ori, de exceptie. Ma gandeam sa fac un post cu filmele americane noi si originalele, dar mi-e lene, asa ca dau doar doua exemple: “Tinker Taylor Soldier Spy” si “Bad Lieutenant”.

Filmele americane ne invata si ca, pana si cei mai buni, pot ajunge intr-un final niste mediocrii, asa ca priviti-va cu atentie copiii si bucurativa de viata cat mai e timp. Nu stiu altii cum sunt, dar eu descopar filme vechi extraordinar de bune, in timp ce nu reusesc sa descopar un film nou cat de cat privibil. Ideea de a-l vedea pe Nicolas Cage plangand ma lasa rece, poate pentru ca plange in orice film, iar a-l vedea si dezbracat chiar e prea mult pentru inima mea slaba.

Filmele americane ne mai invata inca ceva, si anume, ca e greu sa copiezi. Pentru o natie care se vaita ca e copiata de altii permanent, mi se pare un pic penibil sa copiezi sute de filme bune si sa le transformi in acelasi rahat “politicaly correct” reesapat la nesfarsit. Si prin urmare o alta invatatura e: ca e greu sa fi copiat. E o chestie pentru miile de artisti care au ceva de spus, dar n-au parinti bogati, sa stie ca desi vor muri saraci si necunoscuti, probabil de la o supradoza de aurolac cu tuica, peste ani buni un baiat de bani gata va baga 100 de milioane ca sa le copieze opera si va scoate pe partea cealalta un rahat parfumat.

Am sau n-am dreptate?

11 Responses to “La ce sunt bune filmele americane?”


  1. November 19, 2011 at 11:43 PM

    Si te mai plangi ca te simti batran.

  2. November 20, 2011 at 11:48 PM

    iuhu, i think i’m in love! :))

  3. November 21, 2011 at 2:18 PM

    Nici n-am scris articolul si deja comentati?

  4. November 21, 2011 at 5:08 PM

    Dar noua ta imagine e deja un articol!

  5. November 21, 2011 at 10:44 PM

    Stii ca eu am nevoie de o doza de superficialitate, din cand in cand. Asa, cand ma satur de profunzimea mea. Si te contrazic, foarte multe filme actuale sunt foarte ,,privibile”, insa foarte putine chiar transmit ceva, ideea aia de baza care te lasa la sfarsit cu multe semne de intrebare, sau chiar multe raspunsuri, de ce nu. Foarte putine reusesc sa miste cu adevarat ceva in tine, ca om (desi asta-i treaba subiectiva, ca unora li se schimba viata privind Twilight).
    Dar ar fi o idee sa pui si o astfel de lista… Mie chiar nu imi vin in minte acum exemple. Filmele americane contemporane ar ajuta pe bune la descoperirea altor opere cinematografice daca la inceputul fiecarui film ar face o trimitere catre filmul original, care a venit pentru prima cu ideea. Asa ar fi frumos.


M-a strafulgerat o idee

