14
Oct
11

despre romani

link

 

 

 

 

6 Responses to “despre romani”


  1. 1 La Fee
    October 16, 2011 at 12:47 PM

    Daca nu am fi avut deloc Apusenii, poporul acesta ar fi fost cu totul altfel, dar asa, am fost mereu in calea unora mai hoti, mai lacomi, mai vicleni, mai tradatori, mai cruzi, mai cinici… Am calatorit in Transilvania. Frumoasa tara. E bine si ca e locuita, macar in unele colturi ale ei. M-au impresionat adinc niste oameni simpli din Rosia, un sat din drumul nostru spre Oradea. Ne-au asteptat ore in sir, in drum, cu fanfara, cu traditii si cu placinte “moshocoarna”.Am dansat cu ei, am plans cu ei… Copiii aceia duceau din generatie in generatie un spectacol de teatru popular despre truda grea, umilinta, despartire, saracie, multele razboaie in care mureau tatii, fiii, sotii si iubitii. Copiii ramasi pe la case pustii de mana barbatului, lucrau ca niste sclavi pe plantatiile stapanilor, la minele(de sare, aur,fier si alte metale) ale stapanilor, oricare ar fi fost ei(romani, unguri,austrieci, turci, rusi si, mai nou, noii imbogatiti de doi lei ridicati chiar dintre noi). Fetele erau vandute ca slujnice sau tiitoare(atunci, demult si acum). Astia suntem. Ne-au ravnit prea multi tara, ne-au cucerit si ne-au transformat in ceea ce suntem: un popor de slugi.

  2. 2 La Fee
    October 16, 2011 at 12:48 PM

    Mi-ar placea sa public niste poze, daca m-ai lasa, Dex!

  3. 4 La Fee
    October 17, 2011 at 11:00 PM

    Te-ai prins! Nu stiu sa public poze, dar tare as vrea sa va arat niste poze frumoase, inclusiv cu mine care sunt si mai frumoasa si mai modesta!

  4. 5 La Fee
    October 18, 2011 at 2:34 PM

    Gata, am ajuns acasa. Azi le-am dus colegilor amintiri din excursie: carnati de capra(virsli), mosocoarna(placinta cu branza sau cu prune), slanina (cu ceapa) de la Pestera Ursilor si un pic de “tinctura” de prune fiarta de doua ori. A fost o mica petrecere in pauza de la 12,oo.

  5. October 22, 2011 at 2:21 PM

    Ioi. Atat.
    Am inceput sa citesc cartea la care facea referinta (Firea romanilor), dar m-a luat groaza dupa cateva pagini si nu aveam chef sa ma deprim.


M-a strafulgerat o idee

